Ga naar inhoud

Suse 9 +ATI 9200se


anoniem

Aanbevolen berichten

Je moet even eerst de kernel source installeren daarna een --force instructie meegeven als je gaat installeren, vervolgens naar de directory /lib/module/fglrx/build_mod daar doe je ./make.sh vervolgens nu naar de directory /lib/module/fglrx hier doe je ./make_install.sh. Nu kun je fglrxconfig draaien, rebooten en hij zou het moeten doen.
Link naar reactie
Bedankt voor de reakties. Ik heb nogmaals die fglrxconfig gedraaid, gereboot en verdraaid ik heb beeld en het is nog in kleur ook! Dat vind ik verdacht dus nu wil ik graag controleren of inderdaad die ati-drivers aan het werk zijn of gewoon ergens in een la liggen. Hoe doe ik dat? En bovendien, de start is wat zenuwachtig. Eerst flikkeren alle ikonen een heel tijdje aan en uit voordat ze tot rust komen. Ik ben al zenuwachtig genoeg van mezelf hoe kom ik daarvan af?
Link naar reactie
[quote:16b7a99873="LennartII"]nu wil ik graag controleren of inderdaad die ati-drivers aan het werk zijn of gewoon ergens in een la liggen. Hoe doe ik dat?[/quote:16b7a99873] Als je in een Konsole typt [code:1:16b7a99873] /sbin/lsmod [/code:1:16b7a99873] dan behoort in ieder geval module fglrx te zijn geladen. En ook zul je deze module terug vinden in [code:1:16b7a99873] /var/log/XFree86.0.log [/code:1:16b7a99873]
Link naar reactie
Ja, inderdaad, ik heb het ook gedaan, maar het werkte niet. ik kwam bij dat ./make.sh gedoe een fout tegen: Error: XFree86 drm includes at /lib/modules/2.4.21-192-default/build/include/../drivers/char/drm do not fit this driver. This driver is designed to only work with X4.1.0 or higher. You can match this by getting Linux kernel 2.4.8 or higher. Dus ik denk dat ik daar iets aan doen moet. Als je suggesties hebt dan houd ik me aanbevolen!
Link naar reactie
Hm, dat is altijd moeilijk want bij mij is het over het algemeen trial and error tot ik er ofwel uit ben of het systeem eruit ligt. Meestal is het het laatste. Wat ik in dit geval verkeerd gedaan had is dat ik de aanwijzingen iets te letterlijk opgevolgd had. Ik vond de volgende aanwijzingen: http://www.gmpf.de/english/ en volgde daarbij ook de gegeven link voor de ati-drivers. Dat had ik nou niet moeten doen want die deugden niet. Dus ik heb daarna nog maar eens de goeie neergeladen (van ati.com) en het hele gedoe met make.sh and make_install enzo (de juiste termen weet je zelf beter dan ik) en toen kreeg ik geen foutmeldingen meer. Daarna nog een keer die flgrxconf gedraaid en daarbij de default voor agppart NIET gevolgd maar het tegenovergestelde genomen. En...... wonder boven wonder, het werkte. Voor de duidelijkheid (en juiste terminologie) nog een link: http://www.desktop-linux.net/ati.htm#ATI Met deze links, en de aanwijzingen van bovenstaande forumers ben ik eruit gekomen, Ik hoop dat het jou ook lukt. Succes!
Link naar reactie
Thnx voor de links. Ik ben alweer iets verder :) Hoogst waarschijnlijk wil de ati driver de kernel module niet compileren, omdat de versies van m'n gebruikte kernel (2.6.2-k7) en de kernel-sources (2.6.2) niet overeen komen. De 2.6.2-k7 sources bestaan dus niet :( Op die ene site geven ze aan dat je dan de version.h in includes/linux van je kernel-sources de versie moet veranderen naar je lopende kernel. Nou bij mij bestaat version.h dus niet.. grr. Misschien omdat ik 2.6.xx heb. Op die site gingen ze namelijk uit van een 2.4 kernel. Kan waarschijnlijk beter zelf een kernel in mekaar gaan gooien denk ik dan of heeft iemand nog andere ideetjes?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...