Ga naar inhoud

Cd branden: quota probleem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Eindejaar nadert, tijd voor mijn halfjaarlijkse* backup op cd-rom(s). (*heb geen angst, ik synchroniseer bijna dagelijks hier mijn pc met minstens 1 andere pc in mijn netwerk en maandelijks gaan de belangrijkste bestanden ook nog eens naar diverse kennissen en van alle orinele software heb ik minstens 1 backupkopie). Ik heb onder Mandrake een rijke keuze uit CD-brand-software. Tijd voor een testje. 1. Mijn ervaringen per pakket: a. (KDE?) cdbakeoven: mooi, mooi, mooi, maar als ik een image wil maken heb ik hier geen schijfruimte genoeg' in de door mij opgegeven /tmp/directory/. Ik zie wel een dummy erase en dummy fixate, maar geen dummy branden als test voordat je daadwerkelijk gaat branden. Een deel van mijn backup Outlookadressen (031230.wa~) accepteerde hij niet als geldig bestand. Zonder image kan ik niet branden? Dat heb ik dus ook niet kunnen testen. b. K3b: geeft een ietwat cryptische (fout)melding dat niet al mijn branders SCSI kunnen emuleren, maar ontdekt wel gewoon 1 CD-Rom (ATAPI) en 1 CD-Writer (die hij zowel ATAPI als SCSI aanvinkt). Ook hier heb ik geen ruimte genoeg voor mijn image. Programma maakt een beetje rommelige indruk met al die afzonderlijke vensters (zeker als je er zelf wat uit of maximaal gezet hebt). Branden doet ie prima. Een data cd brand ie keurig zonder image. Testje simulatie voor de zekerheid vooraf en branden maar. Voordat ie wilde (simulatie)branden moest wel eerst RW helemaal leeg gemaakt worden ('quick' leeggemaakte pakte hij niet). c. E(clipt)roaster: ook heel mooi, geen problemen met mijn imagesize d. Gcombust: Tot nu toe mijn favouriet! Heel eenvoudige interface, waar je meteen in thuis bent. Na branden kun je eenvoudig verifiëren. e. Gnome Toaster: heb ik (onder KDE) nog niet aan de praat 'can not set RR scheduler' breekt brandproces af. Geeft geen melding dat image directory niet groot genoeg is. f. Nautilus CD Burning: tot nog toe een voor mij onbegrijpelijke interface. Hoe krijg ik nu bestanden naar een (tijdelijke) map zodat ik kan aangeven welke ik wil branden? g. X-CD-Roast; met master tracks bouw je een image op. Ziet er allemaal goed uit. Voordat ie wilde (simulatie)branden moest wel eerst RW helemaal leeg gemaakt worden. ('quick' leeggemaakte pakte hij niet) h. Burn baby burn(heb ik niet onder MDK9.2); bbb biedt extra's tov de bovengenoemde? i. Web CD writer (heb ik niet onder MDK9.2); hiermee kun je van elke pc in je netwerk branden me een CD-brander op 1 pc. Wie heeft hier ervaring mee? 2. Algemene ervaringen Tip. Stop voordat je gaat branden nog geen lege CD in je pc. Bij het selecteren van bestanden kom je meestal langs /mnt/ en die probeert dan die lege cd te benaderen. Het is mij een aantal keer gebeurd met diverse pakketten dat het brandpakket (en Konquerer) vastliepen op deze lege CD(-RW) en dat als het process gekilled is, de onderliggende processen nog gewoon doorgaan. Het zijn per slot van rekening frontends voor (hele goede) commandline programma's. Ik heb een paar keer de pc moeten resetten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met CD (en DVD) Wat betreft die image-size die ik nodig hebt in mijn /tmp/directory. Ook als root gebruiker liep ik tegen dat probleem aan. Is dit nu een quota probleem? Zo ja waarom hebben de andere pakketten er dan geen last van? Cdbakeoven en K3b bleven hoe ik ook probeerde (ook als root) dat ik schijfruimte te weinig had in elke door mij opgegeven /tmp/ en home/tmp directory. Ik heb nog geprobeerd de image op een (windows) partitie te zetten, maar dat lukte niet. Is het wel opgelost als ik een partitie van zeg 700MB aanmaak onder Linux?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...