Ga naar inhoud

[kde 3.x] pop3.protocol?


Aanbevolen berichten

Nieuwsgierig geworden naar zogenoemde kioslaves probeerde ik te spelen met het "pop3.protocol". Control Center / Information / Protocols / pop3 leert:[quote:802a676262]The Post Office Protocol (POP3) allows a user's workstation to access mail from a mailbox server. [/quote:802a676262]Tja. Iemand een idee wat je hier - in de adresbalk van Konqueror - mee kan en hoe dat dan gaat? Of staat dat soms helemaal los van de Konqueror adresbalk? (Oh ja ... natuurlijk weet ik dat je met Kmail, Evolution, etc. je pop3 box kan legen. Ik ben nu alleen nieuwsgierig naar dat pop3.protocol.)
Link naar reactie
kio_pop3 is eigenijk bedoeld voor gebruik in kmail. Of je hem ook kunt gebruiken in de adresbalk van konqueror weet ik eigenlijk niet. pop3:/ geeft bij mij "kon geen verbinding krijgen met localhost, pop3:/pop.hetnet.nl geeft "verkeerd gevormuleerd url-adres" Konqueror reageert er dus wel op, mogelijk dat wanneer je de juiste syntaxis weet je op die manier op je po-server kunt kijken.. Max
Link naar reactie
Hé, probeer eens iets als:[code:1:dcf3ee495a]pop3://gebruikersnaam@pop.provider.nl[/code:1:dcf3ee495a]Dat lijkt beter te werken, alleen was die server net (nog) leeg bij mij ... maar dat is snel aangepast ... Tjonge: je eigen mail (plain text) lezen in Konqueror lijkt inderdaad te kunnen! Maar weet iemand zo snel een nuttige toepassing?
Link naar reactie
Het zal zeker waar zijn dat[quote:406c8c4cd7="Marcel de Reus"][d]aarvoor (...) iets veel beters [is] uitgevonden en dat heet imap[/quote:406c8c4cd7]maar ik heb toch ook nergens beweerd dat het nuttig zou zijn? Lollig is het wel ... nou ja, een beetje. En (héél?) misschien bedenkt iemand nog eens iets waarvoor deze "truc" handig is ... Kan je trouwens met dat imap een pop3 server "benaderen"?
Link naar reactie
Dat is nutteloos. Dan moet je eerst een eigen imap server opzetten en dan de mail downloaden om vervolgens via imap te beheren, dan kun je net zo goed de mail gelijk met Kmail/POP3 beheren. Alle voordelen van imap vallen weg bij zo'n constructie. Als je alleen beschikking hebt over een POP3 server is imap gewoon nutteloos. Het is al nuttig, je kunt namelijk je mail van de ene POP3 server naar de andere kopiëren door gewoon twee tabs naast elkaar te openen en sleur&pleur te gebruiken. Ook kun je met bijvoorbeeld de fish implentatie van kio_slave de bestanden direct naar een map op een andere PC slepen.
Link naar reactie
geen tov pop3 beheer, das juist het punt :P ik denk dat je bedoeld de voordelen tov een exteren imap server? Het is veilig, je pass wordt niet plain verzonden. Bovendien kun je de mail direct op de server beheren. Je hoeft dus geen email te downloaden, waardoor het veel sneller is. Bovendien kun je vanaf elke plaats of machine inloggen, ook via webmail. Je email laat je immers online staan. Met POP3 haal je de server leeg en staat er dus geen mail meer als je met webmail gaat kijken. Verder kun je met POP3 ook wel ALLE mail laten staan, maar dan loopt de box dus vol ipv dat je overal een dezelfde nette opgeruimde mappen met mails krijgt. maw imap(s) roeleert :)
Link naar reactie
Nou, deze: [quote:8dfa947e95]Bovendien kun je de mail direct op de server beheren. Je hoeft dus geen email te downloaden, waardoor het veel sneller is. Bovendien kun je vanaf elke plaats of machine inloggen, ook via webmail. Je email laat je immers online staan. Met POP3 haal je de server leeg en staat er dus geen mail meer als je met webmail gaat kijken. Verder kun je met POP3 ook wel ALLE mail laten staan, maar dan loopt de box dus vol ipv dat je overal een dezelfde nette opgeruimde mappen met mails krijgt[/quote:8dfa947e95] Kijk, ik heb iets va 8 pop3-boxen. Daarin krijg ik per dag iets van 100 e-mails (nee, ben niet populair, komt door diverse mailinglists waar ik lid van ben. ;) )Die worden nu keurig in kmail uitgesplitst naar diverse lokale mappen, maar als ik op vakantie ben en even mijn mail wil checken, dan moet ik dus 8 x inloggen op een pop-server, en door een ongelooflijke janboel van spam- mailinglist- en andere mails heen spitten. Met een lokale imap-server heb je dat dus niet, als je dan je mail wilt lezen terwijl je onderweg bent, dan heb je te maken met dezelfde comfortabele mappenindeling als wanneer je thuis achter de pc zit. Max
Link naar reactie
[quote:8c56657f7a="Marcel de Reus"]Het is al nuttig, je kunt namelijk je mail van de ene POP3 server naar de andere kopiëren door gewoon twee tabs naast elkaar te openen en sleur&pleur te gebruiken.[/quote:8c56657f7a]Volgens mij kan je niet schrijven naar POP3 servers ... :-) Daar heb je SMTP voor.[quote:8c56657f7a]Ook kun je met bijvoorbeeld de fish implentatie van kio_slave de bestanden direct naar een map op een andere PC slepen.[/quote:8c56657f7a]Dat kan wel! Van POP3 naar FISH zal ook wel kunnen :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...