Ga naar inhoud

Linux starter met problemen help!


anoniem

Aanbevolen berichten

:( Ik heb Red hat 8.0 (van het blad Linux Starter 2003) geinstalleerd op mijn laptop nadat ik via Partition Magic 5.0 Pro partities had gemaakt. Ik heb echter de volgende problemen :oops: - Part. Magic geeft bij openen telkens foutmelding 117. - Via Boot Magic kan ik alleen Windows 98 benaderen - Windows verkenner geeft aan dat ik van 20 GB, omvang Linux partitie van 3,5 GB mis maar ik kan deze niet benaderen - eerder kon ik alleen kiezen uit Red Hat en DOS (bij DOS aanklikken kwam ik in weer in Win 98. Dit is nu niet meer het geval - Toen kwam ik echter niet verder dan het aanmeldscherm met wachtwoord en gebruikersnaam, doch na invoer steeds melding onjuiste invoer. Ik ben nu teneinde raad en :evil: Hoe kom ik hier weer uit? Please is there some one in Linuxland to help? Brekkie
Link naar reactie
>Toen kwam ik echter niet verder dan het aanmeldscherm met wachtwoord en gebruikersnaam, doch na invoer steeds melding onjuiste invoer. Dit duidt vaak op een niet volledig afgemaakte installatie. Zorg voor Linux dat er lege ruimte over is... niet al geformatteerd bedoel ik dan. Maak ook altijd een rescue-disk. En zorg dat in dit geval lilo/grub niet verwijst naar /dev/hda , maar /dev/hda2 (of welk getal dan ook precies).
Link naar reactie
wbsoft Aan: brekkie Geplaatst: Zo Feb 09, 2003 1:40 pm Onderwerp: Re: linux starter heeft problemen = Balen hmm ik moet zeggen dat ik er ook niet veel van begrijp. Ik zou eens wat proberen met een partitiemanager die Windows- en Linux-filesystems begrijpt. Daarmee zou ik dan partitioneren. Daarna Linux installeren. Ik doe het altijd gewoon zelf met linux cfdisk of linux fdisk, maar ik gebruik dan ook geen Windows Ik zou trouwens gewoon in de topic antwoorden, want dan zijn er veel meer mensen die kunnen helpen Dus paste je brief maar in de topic Wilbert _________________ Wilbert (http://www.xs4all.nl/~wbsoft/) LFS rulez! Mijn LFS Install.log. Gentoo rules too! Jabber ID: wbsoft at jabber.org
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...