Ga naar inhoud

Een introductie tot Slackware Linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Ongeveer een half jaar geleden heb ik hier gemeld dat we bezig zijn met een Nederlandstalig Slackware boek. Destijds was het doel het vertalen van de "Slackware Essentials", uiteindelijk hebben we toch gekozen iets nieuws te schrijven. Op het ogenblik zijn we nog hard bezig met het boek, maar toch wou ik de URL even vermelden van een huidige snapshot, om een idee te krijgen hoever we zijn: http://www.nedslack.org/slackware-beginselen/html/slackware-beginselen.html Enjoy!
Link naar reactie
Tsja, dat hangt er vanaf. Als je bereid bent er wat tijd in te steken is het best te leren. Het voordeel is dat je Linux tot op de botten leert kennen. In 1994 was er vrijwel niks anders dan Slackware en ben ik ook als 12 jarige ermee aan de slag gegaan. Vaak zie ik mensen die slechts enkele weken of maanden met Linux bezig zijn, dan met Slackware beginnen en het zo in de vingers hebben. Het is helemaal een kwestie van hoeveel bereidheid je hebt... Als je gewoon een eenvoudige installatie wilt hebben met allemaal leuke GUI tools kun je beter voor Mandrake/SuSE/RedHat e.d. gaan. Als je voor flexibiliteit en eenvoud wilt gaan is Slackware misschien een goede optie. Ik zou zeggen pak een paar distro's en probeer ze allemaal...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...