Ga naar inhoud

bootsector 'formatteren'


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 besturingssystemen op mijn harde schijf, en wel in deze volgorde geinstalleerd: Windows ME Windows 2000 Mandrake Linux 9 Nu wil ik het Win2000 bootmenu gebruiken, want nu is de situatie zo: in plaats van GRUB óver dat menu heen te zetten, heeft Mandrake hem er náást geinstalleerd. Nu krijg ik dus eerst de keus tussen Win en Linux (GRUB), en daarna nog eens de keuze tussen 2000 en ME (Win bootloader). Ik wil ze dus alledrie in de Win2000 bootloader hebben, en géén GRUB meer. Nou zijn er op Internet een heleboel tutorials te vinden om boot.ini aan te passen, maar niet hoe ik eerst de bootsector 'formatteer'. Ik heb wel eens gehoord dat je met Windows 2000 een opstartdiskette kunt maken die de bootsector formatteert en daarna overschrijft met de Windows 2000 bootloader. Klopt dat?
Link naar reactie
[quote:d3bba5560a="m021"]Trouwens ik hoorde dat fdisk /mbr gevaarlijk was omdat het je partitie-indeling kan vernielen. Klopt dat? :-?[/quote:d3bba5560a]Nee, de partitie-indeling blijft ongewijzigd, waar heb je die info vandaan? [quote:d3bba5560a]En hoe krijg ik daarna de Win2000 bootloader er weer op?[/quote:d3bba5560a] http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win2000/Q_20282960.html :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...