anoniem Geplaatst: 3 februari 2003 Delen Geplaatst: 3 februari 2003 Sommige kernels zijn bzImage genaamd (bv Gentoo) anderen vmLinuz (bv Red Hat). Waar zit dat verschil in? Ik heb wel eens begrepen dat bzImage een ingepakte kernel is en daardoor kleiner. Kan iemand eea nader verklaren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2003 Volgens mij is vmLinuz gewoon een bzImage, alleen dan met een andere naam. Als je een kernel compileer, komt daar een bzImage uit. Om in beetje overzicht te houden in de map /boot geef je hem een andere naam. Ik heb de grote van de vmLinuz vergeleken met de zelf gecompileerde kernels. Oorspronkelijke vmLinuz-bestanden zijn niet kleiner dan zelf gecompileerde kernels. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2003 Traditioneel gezien is vmlinuz gzip compressed en bzImage met bzip2. Maar vaak wordt bzImage gewoon naar /boot/vmlinuz gekopieerd. bzip2 heeft een betere compressie en dat kan handig zijn als de kernel te groot wordt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2003 Schiet me dit ff te binnen: welke kernel moet je met Slack gebruiken? De ide-2.4.19 of de vmlinuz? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 Als het werkt zou ik nix veranderen, maar volgens mij is vmlinuz gewoon bare.i (of een andere kernel die je tijdens de installatie gekozen hebt). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 [quote:09f0b5d743="danieldk"]Als het werkt zou ik nix veranderen, maar volgens mij is vmlinuz gewoon bare.i (of een andere kernel die je tijdens de installatie gekozen hebt).[/quote:09f0b5d743] vmlinuz is idd de bare.i maar waarom moet je dan van Slack ook nog de ide kernel installen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2003 In die package zitten ook de modules voor apparaten die niet door de kernel ondersteund worden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen