Ga naar inhoud

[knoppix] Alcatel Speedtouch USB ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja hoor computertotaal in de bus en een artikel over KNOPPIX Linux. Ik ben totaal nieuw met LINUX dus dacht ik mooi, ISO'tje branden en klaar... Klopt werkt perfect "maar ik wil online". Als ik kies voor knoppix/Network/Internet: ADSL /-PPOE config zoals in de computertotaal is te lezen krijg ik een foutmelding (geen netwerkkaart)... Ik ben natuurlijk al aan het zoeken geweest naar een oplossing (wat ik begrijp :o ) maar niet gevonden. Kan iemand mij, die nog nooit verder heeft gekeken dan de startknop van Windows uitleggen hie ik nu via mijn USB ADSL modem en KNOPPIX online kan komen??????
Link naar reactie
In knoppix zijn standaard alle accounts uitgeschakeld, dus kun je niets doen als "root" je kunt dit oplossen door voor het commando dat je wil aanroepen "sudo" in te tikken, dit staat voor SuperUserdo, vergelijkbaar met het "RunAs" commando in Windows 2k/xp professional voorbeeld: bash# knoppix@ttyp0[knoppix]$ cd /usr/local/bin knoppix@ttyp0[bin]$ sudo knx-hdinstall (voor het installeren van knoppix op je systeem). voor jou zou dit dus betekenen dat je "sudo pppoeconf" intikt als je lekker handmatig in de conf-files wil stoeien. Er is ook een GUIversie van KMenu > Internet > ADSL/PPPOE configuration. Vergeet als je de zooi afsluit niet je profiel ff op een floppy op te slaan, anders kun je telkens weer opnieuw de conf aanpassen :P
Link naar reactie
Ook Knoppix gedownload, op CD gezet en inmiddels op de harde schijf geïnstalleerd. En het werkt. De optie ADSL/PPPOE Configuration werkt niet voor een USB-modem (Speedtouch). kennelijk alleen i.g.v. ethernetmodem. Ik ben via www.knoppix.net wel info (HOWTO) tegengekomen voor installatie, maar dit lijkt me geen geringe opgave (voor een relatieve linux-leek als ik). Als ik het goed heb begrepen moet zowel een driver van de Alcatel-site worden gedownload als de kernel worden aangepast. Zelfs de firmware van het modem moet ge-updatet worden. Werkt het dan nog wel onder W98? Ik kijk het nog wel even aan. Hou me wel aanbevolen voor info / suggesties. PS Hoe kom je weer terug van de concole-modes naar de GUI-modus?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...