Ga naar inhoud

[knoppix] Alcatel Speedtouch USB ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja hoor computertotaal in de bus en een artikel over KNOPPIX Linux. Ik ben totaal nieuw met LINUX dus dacht ik mooi, ISO'tje branden en klaar... Klopt werkt perfect "maar ik wil online". Als ik kies voor knoppix/Network/Internet: ADSL /-PPOE config zoals in de computertotaal is te lezen krijg ik een foutmelding (geen netwerkkaart)... Ik ben natuurlijk al aan het zoeken geweest naar een oplossing (wat ik begrijp :o ) maar niet gevonden. Kan iemand mij, die nog nooit verder heeft gekeken dan de startknop van Windows uitleggen hie ik nu via mijn USB ADSL modem en KNOPPIX online kan komen??????
Link naar reactie
In knoppix zijn standaard alle accounts uitgeschakeld, dus kun je niets doen als "root" je kunt dit oplossen door voor het commando dat je wil aanroepen "sudo" in te tikken, dit staat voor SuperUserdo, vergelijkbaar met het "RunAs" commando in Windows 2k/xp professional voorbeeld: bash# knoppix@ttyp0[knoppix]$ cd /usr/local/bin knoppix@ttyp0[bin]$ sudo knx-hdinstall (voor het installeren van knoppix op je systeem). voor jou zou dit dus betekenen dat je "sudo pppoeconf" intikt als je lekker handmatig in de conf-files wil stoeien. Er is ook een GUIversie van KMenu > Internet > ADSL/PPPOE configuration. Vergeet als je de zooi afsluit niet je profiel ff op een floppy op te slaan, anders kun je telkens weer opnieuw de conf aanpassen :P
Link naar reactie