Ga naar inhoud

Partities Wijzigen


Aanbevolen berichten

Ik heb nu op mijn laptop nog een oude windows partitie staan van 1 GB. Deze heb ik zojuist helemaal leeg gehaald en zou ik dan graag bij mijn linux partitie willen trekken. Ik heb al even naar fdisk en naar parted zitten kijken. Fdisk lijkt mij niet zo geschikt voor resizen (ik ken hier alleen de dos variant van), en parted ziet er nog een beetje wazig uit (ik zou natuurlijk de laatste versie kunnen d/l, werk nog met 1.4.6 ofzo) Op welke manier zou ik dit allemaal het beste kunnen doen, zonder een nieuwe installatie, want dan ben ik alles weer kwijt. 'k Draai op SuSE 7.2
Link naar reactie
Je bedoelt dat je dan gewoon even met een pqmagic diskette boot? Want ik heb windows niet meer op m'n laptop staan. Thuis heb ik nog wel pqmagic 7 draaien. Dit staat echter niet op diskette. Weet je zo of er een mogelijkheid is om deze naar een diskette te zetten, of zou ik even op het wereldwijde web moeten zoeken?
Link naar reactie
Bedankt voor het aanbod! Ik heb gelijk maar even gekeken, en ik had nog een versie van pqmagic op flop staan (ik denk versie 4). Daarmee is het me in elk geval gelukt om de free-space achter m'n Linux partitie te schuiven, maar ik kan hier helaas geen Linux partitie mee resizen! Nu is het dus zo: 1: Linux (ext2), ong. 3,5GB 2: Free space, ong. 1GB 3: Linux Swap, ong. 300MB Ik ga nu maar even met parted proberen om partitie 2 aan partitie 1 te plakken.
Link naar reactie
Mmh... ik zal het vanavond thuis dan eens met PQMagic 7 proberen. Ik heb hier op m'n werk een versie ged/l, maar dat is een demo, kan ik dus ook niet mee resizen. Thuis heb ik gelukkig wel de volledige versie, dus dan zal ik daar maar even twee rescue-diskette's mee maken. Het schijnt op die manier te moeten lukken! [edit] Met parted lukt het overigens niet. Ik vermoed dat dit komt omdat je dan de huidige partitie moet gaan wijzigen?? Of zou ik soms iets fout doen?? [/edit] [ Dit Bericht is bewerkt door: rkars op 2002-03-04 10:34 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...