Ga naar inhoud

Windows 7 Windows Live Mail.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik maak wekelijks de map "Verwijderde items" leeg: pijltje hoofdletter + delete + enter. Ik kopieer ook iedere keer de inhoud naar een externe schijf en/of USB stick: Email exporteren. Tijdens het email exporteren stel ik vast dat uit de "verwijderde items map" nog steeds 452 emails worden overgezet naar de externe locatie. Als ik de "verwijderde items" leegmaak schijnen die zich dus nog ergens aanwezig te zijn... Waar vind ik die map en kan ik die verwijderen ?
Link naar reactie
Ja, zolang de database (dat wil zeggen AL je e-mails, ook de verwijderde e-mails!) niet gecomprimeerd is, blijven die verwijderde berichten ruimte innemen op de harde schijf. Pas door het comprimeren wordt de ruimte die de verwijderde berichten innemen, vrij gegeven. Dan kunnen er andere bestanden/berichten op die plaats(en) geparkeerd worden. Standaard is WLM (Windows Live Mail) zo ingesteld dat de database gecomprimeerd wordt nadat WLM door jou 100 keer is gestart en weer afgesloten. Jij hebt dat nu zelf teruggebracht naar 25 keer. Dat heeft dus niks met procenten te maken... Je schrijft dat je wekelijks de map Verwijderde items leegmaakt. Waarom bespaar je je niet wat werk? Laat dat automatisch door WLM doen! Klik in de menubalk van WLM op de donkerblauwe knop die links van Start staat. Kies Opties > Mail > tabblad Geavanceerd. Klik daar op Onderhoud. Zet een vinkje voor "Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten". Dan wordt dat voortaan automatisch gedaan wanneer je WLM afsluit.
Link naar reactie
[quote:1d4b21f134="porrelaar"]je schrijft dat je wekelijks de map Verwijderde items leegmaakt. Waarom bespaar je je niet wat werk? Laat dat automatisch door WLM doen! Klik in de menubalk van WLM op de donkerblauwe knop die links van Start staat. Kies Opties > Mail > tabblad Geavanceerd. Klik daar op Onderhoud. Zet een vinkje voor "Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten". Dan wordt dat voortaan automatisch gedaan wanneer je WLM afsluit.[/quote:1d4b21f134]Dat doe ik dus nooit... als je een keer per ongeluk wat mail weggoot en vervolgens afsluit... dan ben je dat ALTIJD kwijt.... Als je zelf de prullenbak leegmaakt dan niet....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...