Ga naar inhoud

Systeemtijd synchronisatie (Win7)


anoniem

Aanbevolen berichten

Nou dacht ik dat er een bepaalde frequentie zit in het synchroniseren van de tijd met de ingestelde server; ik meen met 1 week interval. Het vreemde is dat ik aanloop tegen het feit dat ik op een Windows7 systeem constateer dat dit pas 1 week na terugkomst van een vakantie blijkt te gebeuren. (Afgaande op het Windows Systeemlogboek). Waarbij er in dit geval dus enkele weken zaten met de voorgaande synchronisatie. Het omgekeerde constateer ik echter eveneens: het blijkt voor te komen (ook op andere Windows7 systemen), dat er de dag ervoor ook al een synchronisatie heeft plaats gevonden, waarbij de interval "dus" 1 dag was. De bleek vaker voor te komen. Een duidelijke structuur kan ik niet ontdekken. Wie weet meer over deze materie? N.b.: Ook blijkt de informatie in het Windows Systeemlogboek vaak afwijkingen te vertonen met de informatie in "Datum en Tijd", tab "Internettijd". Ik maakte onlangs een gevalleltje mee waarbij de informatie in "Datum en Tijd" na een handmatige synchronisatie "mislukt" was omdat de "time-out was verlopen". Het Windows Systeemlogboek vermeldde echter dat de systeemtijd was opgehaald, bijgewerkt, etc...... :roll: M.a.w.: de zgn. "mislukkingen" zijn in het Windows Systeemlogboek niet terug te vinden!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...