Ga naar inhoud

Installeren van XP loopt niet door.


anoniem

Aanbevolen berichten

Op een oude laptop ben ik XP opnieuw aan het installeren. Er zit een schone harde schijf in. Na het laden van de XP modules wil het een eerste keer opnieuw starten. Dan komt de vraag of er van CD gestart moet worden (door op een key te drukken) dat is dus niet de bedoeling en NORMALITER start het dan een eerste keer op van de harde schijf. In dit geval blijft hij met die boodschap/vraag 'hangen'. Dus mijn installatie loopt niet door. Waar kan dat aan liggen? De BIOS ziet wel degelijk deze harde schijf, dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Link naar reactie
[quote:ecf89b21b5="andre@home"]Staat de harde schijf /partitie wel op actief? Komt de harde schijf uit een ander systeem of is deze al eerder als installieschijf gebruikt of als 2e schijf of heeft er een ander systeem dan windows op gestaan?[/quote:ecf89b21b5]De schijf is met Killdisk helemaal 'schoon' gemaakt en er zou probleemloos op geïnstalleerd moeten kunnen worden, zoals ik wel vaker doe. Dit was voor mij een nieuw fenomeen. Ik denk dat ik toch maar eens een andere schijf probeer.
Link naar reactie
[quote:1e1d6c3acc="jawtje"][quote:1e1d6c3acc="andre@home"]Staat de harde schijf /partitie wel op actief? Komt de harde schijf uit een ander systeem of is deze al eerder als installieschijf gebruikt of als 2e schijf of heeft er een ander systeem dan windows op gestaan?[/quote:1e1d6c3acc]De schijf is met Killdisk helemaal 'schoon' gemaakt en er zou probleemloos op geïnstalleerd moeten kunnen worden, zoals ik wel vaker doe. Dit was voor mij een nieuw fenomeen. Ik denk dat ik toch maar eens een andere schijf probeer.[/quote:1e1d6c3acc]Inmideels ben ik met een andere harde schijf aan de gang gegaan en die had aanvankelijk ook hetzelfde 'probleem': wilde zelf niet verder. Ik heb toen die schijf opnieuw geformatteerd TIJDENS het installeringsproces. N.B. Precies hetzelfde als eerder door Killdisk (NTFS) en... nu loopt het gewoon door. Gelukkig!! Ik zal die andere schijven (en Killdisk) eens extra in de gaten houden.
Link naar reactie
[quote:6efd706e06="andre@home"][quote:6efd706e06="jawtje"].......... Ik heb toen die schijf opnieuw geformatteerd TIJDENS het installeringsproces. .....[/quote:6efd706e06]Daardoor maak je hem wrs ook actief.....[/quote:6efd706e06]Waarschijnlijk, ja! Ik zal het in de toekomst zo maar gaan doen; het kost nauwelijks tijd en dus sneller dan opnieuw te moeten beginnen ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...