Ga naar inhoud

configuratiegegeven beschadigd, register is schoon


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Van school heeft mijn zoon vorig jaar een laptop gekregen. Na een crash (door de ICT op school "gemaakt") van de d-schijf, kan hij het programmaatje lanschool niet meer deïnstaleren omdat er configuratiegegeven ontbreken. Dit programma is alleen te verwijderen met het installatie .exe bestandje. Het register heb ik helemaal opgeschoond dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Kunnen jullie me helpen?
Link naar reactie
Hoi woudie1997, De beste manier om het te deïnstalleren is het opnieuw te installeren en daarna opnieuw te deïnstalleren. Maar daar heb je dus de installatiebestanden voor nodig en mogelijk krijg je die niet van de school. Een enigszins onorthodoxe manier om een programma te deïnstalleren is a. in het register alles van het progje te verwijderen (maar dat is niet altijd even simpel omdat niet alle sleutels de naam van het programma in zich hebben) en dan b. gewoon manueel de mappen van het programma in verkenner te verwijderen. (kan het makkelijkst via de zoekfunctie op basis van de programmanaam. Nu vertel je dat je het register al uitgezuiverd hebt. Wat is dan nu het probleem nog? Krijg je foutmeldingen of wat? Heb je bv ook bij de opgestarte items gekeken of het daar nog bij staat? Dus welk probleem is er nu nog?
Link naar reactie
Mogelijk biedt CCleaner nog een optie om de restanten te verwijderen. Ook Your un-installer (http://www.ursoftware.com/) is een kei in het verwijderen van programma's en zou m ogelijk de resten weg kunnen krijgen. Het is geen gratis programma (ik gebruik de betaalde) en ik ben helaas niet bekend met eventuele beperkingen van de try-out versie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...