Ga naar inhoud

Download Windows 8 Enterprise Evaluation


anoniem

Aanbevolen berichten

Windows 8 is klaar. Microsoft is gisteren begonnen de gefinaliseerde versie zowel voor ontwikkelaars alsook gewone gebruikers als download aan te bieden. Om dat te kunnen doen heb je een Windows-Live-Account nodig; een produktkey wordt niet benodigd. Deze RTM-versie is 90 dagen geldig en kan zowel als 32-bit alsook als 64-bit versie gedownload worden. Alles is nu 2-dimensionaal in Windows 8, Aero is verdwenen. Verder zijn er nu meer meer mogelijkheden het startscherm aan te passen en RibbonMenu en Iconen zijn beter aangepast aan de Metro-stijl. [color=#0000FF:f06eb575bf][b:f06eb575bf]Let wel: ook al kan je nu al de RTM-versie downloaden, Windows 8 ligt pas per 26 oktober 2012 in de winkels![/b:f06eb575bf][/color:f06eb575bf] Info en downloadlink: [url]http://technet.microsoft.com/nl-nl/evalcenter/hh699156.aspx?ocid=wc-nl-insider[/url] De download betreft de Engelstalige versie. Wil je liever een Duitstalige versie - dan ga je hier naartoe: 32-bit: [url]http://www.chip.de/downloads/Windows-8-RTM-32-Bit_51661614.html[/url] 64-bit: [url]http://www.chip.de/downloads/Windows-8-RTM-64-Bit_43463405.html[/url] In hoeverre zal blijken of deze Windows 8 Enterprise Evaluation versie langer dan negentig dagen gebruikt kan worden (zoals dat met de vorige Windows versies kon), is mij nog niet bekend.
Link naar reactie
Ik heb de versie gedownload en geïnstalleerd. Maar ik ben nu even met windows 8 bezig geweest, maar wat een bagger! In het verleden vond ik iedere nieuwe windows versie wel een vooruitgang, ja zelfs windows ME, maar over windows 8 is mijn ogen niet over nagedacht. Heel dat METRO ( ook al mag dat niet meer zo genoemd worden) is dus totaal niet mee te werken op een pc of laptop. Wat ik o.a vervelend is dat ik niet kan achterhalen hoe ik de schermen af kan sluiten? Dus via alt + tab zie ik dat er scherm open blijven staan , maar hoe die af te sluiten??? Nu de start knop terug via http://classicshell.sourceforge.net/index.html Maar dan nog vind ik windows 8 een ramp En als laatste mijn wireless werd niet herkend door windows 8 , maar via de driver van windows 7 heb ik deze aan de praat gekregen. Ik weet niet of het de bedoeling is om nu hier commentaar te leveren op windows 8, maar ik heb nu zelf ondervonden dat ik lekker bij windows 7 blijf.
Link naar reactie
Windows 8 is idd even wennen, maar als je er wat tijd in steekt en het leert kennen is het echt wel een fijn OS. Metro is goed te gebruiken op een desktop, mits je goed overweg kan met zowel muis als toetsenbord, snel toetsen en weet waar je moet klikken, etc. Zelf heb ik mijn installatie inmiddels bijna helemaal aangepast dat ik buiten om de metro interface werk. Dus draai Windows 8, maar dan gewoon met een Windows 7 desktop. Af en toe gebruik ik wel "metro" dingen, maar dat is nog wel heel weinig. Windows 8 is duidelijk een tussen fase, nog vlees nog vis. Prima OS om over te slaan en kijken wat Microsoft gaat doen met Windows 9. Ben echter bang dat ze het hele "metro" gebeuren er doorheen gaan drukken. Het hele idee is trouwens niet zo slecht, alleen de overgang is te snel en een te grote stap voor veel mensen.
Link naar reactie
Ik ben handig genoeg met een muis en een toetsenbord, daarin zit niet het probleem. In mijn ogen zit het probleem binnen windows 8 dat het juist niet optimaal werkt werkt voor een desktop of laptop. En dat blijkt maar weer omdat de vernieuwde vormgeving op een desktop op laptop het liefst wordt uitgezet omdat je dan in de vertrouwde omgeving zit. En in die vertrouwde omgeving is gemakkelijker te werken. Klein voorbeeld mijn wireless kaart werd niet herkend binnen windows 8, opzich niks raars maar ik heb meer dan een kwartier lopen zoeken waar ik die driver kon toevoegen. En ja dat was dus binnen de vetrouwde omgeving van het configuratie scherm. Nee windows 8 gaat hem voor mij persoonlijk het niet worden, toch zal ik een exemplaar aanschaffen, maar dat doe ik alleen maar omdat ik vaak een vraagbaken ben voor anderen en dan is het wel handig om te weten hoe windows 8 in elkaar steekt.
Link naar reactie
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met de opmerking dat Windows 8 niet goed werkt met desktop of laptop omgeving of het een ramp is, gezien dit namelijk redelijk overeen komt met Windows 7, kernel versie is volgens mij zelfs nog hetzelfde 6.x. Dit betekend dat alles wat onder Windows 7 werkt ook onder Windows 8 moet werken. Als je gewoon de oude vertrouwde sneltoetsen gebruikt en je toetsenbord voor het aansturen (en dus niet alles met de muis doet....) is er weinig tot niets verandert in Windows 8. Metro word maar in een paar % van de gevallen gebruikt en valt eenvoudig om heen te werken. Dus ten opzicht in gebruik tot het toetsenbord is Windows 8 weinig verandert tegen over Windows 7, aansturing is dus hetzelfde, tenzij je overal de muis voor gebruikt... Als je een startknop terug zet en direct doorstart naar de desktop omgeving werkt Windows 8 exact hetzelfde als Windows 7. Heb je wel de voordelen, maar niet het nadeel van de windows 8 "metro" interface. Alle zaken zitten nog steeds op dezelfde plek, beheer is nog steeds het zelfde, etc. De metro interface is alleen een schil, die prima is aan te sturen met de muis en toestenbord (lees wel eerst de handleiding, ga niet zelf zitten pielen, want dan kom je er niet uit of ga je het volledig verkeerd gebruiken) en mocht het niet bevallen je er prima om heen kan werken. Wat mij betreft is het argument dat Windows 8 anders werkt dan Windows 7 een non argument. De default Windows 8 installatie een beetje, aangepaste installatie Windows 8 installatie, nee.
Link naar reactie
Windows 8 werkt sneller geen duscussie over mogelijk, maar in mijn ogen zit windows 8 niet logisch in elkaar en bijv jammer dat je via een derde partij de start knop kan installeren, maar er niet standaard inzit. En ja het zal best wennen zijn windows 8, maar voor mij persoonlijk zit het niet logisch in elkaar , ik ben vanaf 3.11 een windows gebruiker en tot en met versie 7 ik blindelings mee omgaan. Maar nogmaals het is mijn persoonlijke ervaring en zijn genoeg geluiden te horen die winows 8 met nieuwe vormgeving helemaal te gek vinden, ik dus niet. Wat ik trouwens zelf ook wel mis is de aero, de doorschijnende vensters bijv windows 7 vind ik prettiger
Link naar reactie
Dat Aero verdwenen is uit de RTM versie dat weet ik dus en vind dat een gemis want vind het wel handig. Maar er zullen straks ongetwijfeld theme's voor windows 8 komen, maar ik had beter gevonden dat het er al standaard inzit, zonder allerlei fratsen te moeten uithalen om windows 8 op windows 7 te laten lijken. En denk dat Microsoft heel goed moet nadenken waarom er dan zulke theme's worden uitgebracht, blijkbaar toch iets dat de gebruiker behoefte aan iets heeft wat niet meer in windos 8 zit, sterker nog windows 8 op windows 7 laten lijken is al een hele rare gedachte. Windows 8 zou een verbetering moeten zijn. En met de verbetering bedoel ik nu dus hoe het grafische eruit ziet.
Link naar reactie
Microsoft houd helaas niet heel erg veel rekening met zijn gebruikers ben ik bang. Windows 8 is duidelijk een tussen station naar een geheel nieuwe manier van werken, waarin centraal staat dat het niet meer uitmaakt welke apparaat je gebruikt, op welke locatie je ook bent. Microsoft heeft een gewaagde stap gezet door als eerste 1 interface te introduceren die geschikt is voor alle op dit moment beschikbare apparaten. Of dit een juist beslissing is zal moeten blijken. Mijn vermoeden is dat er nu flink geklaagd gaat worden, Microsoft de interface ondertussen door ontwikkeld en dat bij de komst van Windows 9 de interface volledig is geaccepteerd en men de voordelen heeft gevonden. Tegen die tijd is de marked place ook gevuld en is iedereen weer happy. Precies zoals dit is gegaan bij XP naar Vista naar Windows 7. Hoeveel mensen hebben er niet lopen klagen op de interface van Vista, bij Windows 7 hoorde je er niets meer over en was er niets anders dan lof.
Link naar reactie
[quote:eb73d64a17="f.ramaekers"]Hallo, Ik heb nog een acer 1350 laptop met windows xp. Nu las ik dat windows 8 straks voor weinig te krijgen is. De laptop is nu al erg traag met xp, zelfs na een geheel schone installatie. Misschien een retorische vraag, zou windows 8 iets sneller zijn ?? vr.gr.[/quote:eb73d64a17] Ik denk dat je die vraag eigenlijk al zelf kan beantwoorden... Persoonlijk zou ik niet eens de moeite nemen om het überhaupt te proberen...
Link naar reactie
Ja, idd. Ik had al zo'n vermoeden. In het artikel stond dat je voor zo'n 40 euro over kon naar win 8, vanuit xp, vista, win7. Ik laat de acer maar voor wat het is. Ik gebruik hem nu omdat mijn oude hp rj40 all in one er met een parallele stekker er nog op zit voor kopietjes en simpele printjes. Er zijn zo van die dingen waar je moeilijk afscheidt van kan doen. vr.gr.
Link naar reactie
Ik denk zelf, dat Windows 8 onder andere bedoelt is voor degene die op 2 juni 2012 of later, een Windows 7 pc hadden aangeschaft. Zodat je via het Windows 8 upgradeprogramma van Microsoft kunt upgraden voor 15 euro. Maar vooral voor degene die pas een pc kopen, op het moment dat deze met Windows 8 voor-geïnstalleerd worden geleverd. Voor degene die hun Win7 pc's gekocht hadden voor 2 juni 2012 kunnen gewoon Windows 7 blijven draaien. Want zo te zien zijn er beveiligingsupdates beschikbaar tot 14 januari 2020 http://support.microsoft.com/lifecycle/search/default.aspx?alpha=Windows+7 Verder is het toch het belangrijkst dat je programma's door je Windows versie worden ondersteund. Ik mag aannemen dat nieuwe software gewoon onder Windows 7 blijft draaien. Op zich is er wel met Windows 8 te werken. Tenminste voor degene die deze hyperlink hebben gecheckt http://windows.microsoft.com/en-IN/windows-8/faq Deze gaat weliswaar nog over Windows 8 Release Preview. Een faq voor Windows 8 RTM heb ik nog niet kunnen vinden. En check deze Windows Key Keyboard Shortcuts http://www.winsupersite.com/article/windows8/windows-8-consumer-preview-windows-key-keyboard-shortcuts-142358
Link naar reactie
[quote:ad4787c804="f.ramaekers"]Hallo, Ik heb nog een acer 1350 laptop met windows xp. Nu las ik dat windows 8 straks voor weinig te krijgen is. De laptop is nu al erg traag met xp, zelfs na een geheel schone installatie. Misschien een retorische vraag, zou windows 8 iets sneller zijn ?? vr.gr.[/quote:ad4787c804] Windows 8 heeft niet al te hoge systeem eisen, werkt sneller en efficiënter dan Windows 7. Windows 7 heb ik geïnstalleerd op laptops vanaf 2005 en werkte daar prima op, tenzij je niet alle toeters en bellen aanzet. Wat veel mensen vergeten is dat vanaf Windows 7 de software zich aanpast aan je systeem. Op een licht systeem is het verbruik minder dan op een zwaarder configuratie. Als je laptop is voorzien van 2GB en een willekeurige dualcore processor moet het zeker goed gaan. Maar het zal nooit zo snel worden als een nieuwe machine met nieuwe hardware...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...