Ga naar inhoud

Image maken en terugzetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb verschillende software waar ik een image mee kan maken van mijn C partitie. Zuiver en alleen om al eens een bestand te recupereren is een image uiteraard niet nodig en in die zin heb ik al eens af en toe een bestand gerecupereerd. Nu wil ik een image maken met bvb "Acronis True Image", omdat ik wat ga experimenteren (software installeren). Normaal zou een herstelpunt maken voldoende moeten zijn, maar ik heb vroeger al eens ondervonden dat een herstelpunt niet altijd werkt, niettegenstaande er een gemaakt is (en als er een niet schijnt te werken, blijkt er geen enkel te werken op da ogenblik). Reden onbekend. Want als je een herstelpunt maakt en het later wil gebruiken en je krijgt steeds het antwoord "herstelpunt maken mislukt" is dat niet om te lachen. Ik zet de image dus op een externe drive. Als ik nu die image wil terugzetten, moet ik dan niet eerst de partitie (C) formatteren ? Is het zo dat het specifiek programma dat wel zal vragen ? Opstarten gebeurt wel via CD tijdens boot uiteraard. In het algemeen wil ik dus in feite weten hoe een volledige image terugzetten werkt vooraleer ik er aan begin.
Link naar reactie
Terugzetten van een image overschrijft een partitie volledig. Formatteren of partitioneren is geheel overbodig en zelfs volkomen zinloos. Terugzetten van c: kan alleen buiten windows om, dus met de acronis bootable cd of usb stick. Als je nog een oude ongebruikte schijf hebt liggen, kun je daar eerst ook eens wat mee experimenteren, om het onder de knie te krijgen.
Link naar reactie
Overschrijven zou in feite willen zeggen dat als er bestanden op de C partitie zouden staan die [b:2e0012677a]niet[/b:2e0012677a] op de image aanwezig zijn, dat die ook op de C aanwezig zouden blijven en dus "niet" overschreven worden. Maar zo is het dus [b:2e0012677a]niet[/b:2e0012677a] neem ik aan, in het geval een vroeger gemaakte image word teruggezet op een bestaande C partitie ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...