Ga naar inhoud

Map lijkt leeg maar schijn bedriegt!


anoniem

Aanbevolen berichten

Een aantal dagen geleden heb ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd. De map users netjes op een externe harde schijf gezet (fat32). Nu is mijn moeder aan de slag gegaan met het terugzetten van de bestanden. Denkende dat ze al haar bestanden overgezet had naar haar latop, heeft ze deze bestanden van de externe harde schijf verwijderd. Tot haar grote schrik is ze nu een gedeelte van haar foto's kwijt. Ik ben vandaag gelijk aan de slag gegaan met Undeleteplus om de verwijderde bestanden terug te halen. Het gekke is dat Undeleteplus ze niet vindt, zelfs niet met de functie om geformatteerde bestanden terug te halen. (ik weet dus niet zeker of ze deze foto's heeft verwijderd of dat ze op een andere manier verdwenen zijn) Het gekke is wel dat de map (zowel op de externe harde schijf als op de laptop zelf) waar normaal gesproken de foto's in horen te staan, aangeeft leeg te zijn. Als ik vervolgens bij properties kijk geeft hij aan nog zo'n 7 GB aan data te hebben. Ook staat het icoontje 'read-only' niet aangevinkt, maar is als het ware ingekleurd. Bij het uitvinken van dit vakje geeft hij aan de 'read-only' van de bestanden/map te unsetten, is hier vervolgens zo'n 5 minuten mee bezig, maar bij voltooiing lijkt er niets veranderd te zijn. Wat-o-wat doe ik fout?
Link naar reactie
Als het effe kan... maak eerst een image vd externe harde schijf op jouw vast systeem of zo, met Ghost oid. Met terughalen van data heb ik prima ervaringen na 4 probeersels met andere programma's, met Get Data Back, niet gratis. Er is een vrije demo om te kijken of je wat vindt. http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm/index.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...