Ga naar inhoud

Acer Aspire 7530 Boot niet vanaf de dvd


Aanbevolen berichten

Vandaag had ik het idee om de laptop van mijn vader opnieuw te installeren. Mijn bedoeling was om de trage windows Vista te vervangen door Windows 7. Nu heb ik de gehele map users verplaatst naar een externe harde schijf en vervolgens de computer opnieuw opgestart. Tot mijn schrik start de computer niet meer op... Na het zien van het 'acer scherm' krijg ik een zwart beeld, hoewel de laptop wel gewoon aan staat. Omdat ik mijn boot dvd met windows 7 al klaar had heb ik geprobeerd deze door de laptop te laten booten, dit lukt dus niet. Tijdens het acer scherm krijg ik de mogelijkheid via f2 naar een menu te gaan waar ik de boot instellingen kan aanpassen. Hier heb ik de cd/dvd speler ingesteld als primair boot systeem... Normaal gesproken krijg ik tijdens het opstarten bij mijn eigen laptop de mogelijkheid om te booten "hit any key to continue..." om dan vervolgens in het windows 7 installeer menu te komen... Zo heb ik destijds met de zelfde dvd mijn eigen latop opnieuw geinstalleerd. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik moet doen om de dvd te booten en zo windows 7 op de latop van mijn vader te installeren? Vriendelijke groet en alvast bedankt![/img]
Link naar reactie
dat je niet meer kan opstarten als je de map users geheel verplaatst is niet onlogisch: vista zoekt in die map naar gegevens om de opstart te kunnen maken. als de opstart van dvd niet lukt zijn er in beginsel twee mogelijkheden: of de dvd is niet bootable cq beschadigd (dat kun je checken in een andere pc), of de dvdspeler heeft het loodje gelegd.
Link naar reactie
@derkdejong: Het blijkt waarschijnlijk een probleem te zijn van het moederbord, iets met de bios batterij? Ik heb in ieder geval meer mensen gevonden die dezelfde problemen met een acer aspire ondervinden. De disk was inderdaad beschadigd, althans hij bleek te snel gebrand te zijn.. Opstarten is dus nog steeds een probleem en eigenlijk alleen te verhelpen door de batterij uit de laptop te halen om vervolgens de aan/uit knop een seconde of 5 ingedrukt te houden, daarna start hij de eerst volgende keer wel normaal op. Bedankt in ieder geval!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...