Ga naar inhoud

Pagina instelling verziekt na invoegen document


Aanbevolen berichten

Hallo, Kan iemand mij op dit late uur helpen. In word 2003 had ik een document met een normale pagina instelling, staand A4. Na het invoegen van een ander document wat een andere pagina instelling had, liggend, is het hele document nu verziekt met deze liggende pagina instelling. Ik heb geprobeerd om de pagina instelling te veranderen in staand A4, maar dat lukt niet, ik krijg meldingen van marge overschrijdingen. Als er nog iemand wakker is, please help.
Link naar reactie
ik was nog wel wakker maar niet mee online.... :wink: als het nog niet is opgelost: ik hoop dat je het originele bestand nog hebt van net vóór die invoegactie... zo ja: ga dan niet opnieuw invoegen, maar open het in te voegen doc in een eigen venster, selecteer alles, klik kopiëren, en plak het in het originele doc. gaat het mis: klik dan ctrl+z om ongedaan te maken, ga menu bewerken, kies plakken speciaal, en dan niet-opgemaakte tekst.
Link naar reactie
Ik heb het gevonden vannacht om 2 uur. Het nieuwe in te voegen document had een andere pagina instelling, horizontaal en met twee kolommen per pagina. Toen dit werd ingevoegd zoals je zegt, werden ook dezelfde instellingen op het originele document ingevoerd met als gevolg dat de complete layout verziekt was. Het oude document bestond niet meer, er was te snel gesaved. Ik heb toen eerst de kolommen verwijderd, daarna de pagina op verticaal gezet en op A4, hierna was de layout weer ok. Het in te voegen document was een scan gekopieerd naar PDF format, en daarna weer naar Word. Hierdoor een andere pagina instelling enz. Nu opnieuw de scan getransformeerd via PDF naar Word, pagina verticaal en A4 en daarna pagina voor pagina kopie/paste naar het originele document. Gaan we vanavond maar eens proberen, maar dan wel eerst een goede safe vooraf. Dank voor je reactie, vannacht paniek, werk van 3 maanden naar de duivel. Maar gelukkig wel gerepareerd en ik weet de oorzaak.
Link naar reactie
Je hebt het nu opgelost maar de plakken-speciaal is DE manier zoals derkdejong al schreef. Als het een als echte tekst kopieerbare pdf is kan het vaak ook zelfs rechtstreeks vanuit de pdf. Soms kan het kolom effect van de pdf tegen zitten en moet het via een tussen stap in een tijdelijk Word doc.
Link naar reactie
Dat laatste heeft te maken met hoe een pdf is samengesteld, soms is het zo beroerd dat je bij meerdere kolommen dan regel voor regel moet copyen omdat het door elkaar loopt. Wat ik dan nog wel eens doe: print naar MS Office Image Writer en kies voor bij de geavanceerde printinstellingen voor de extensie MDI, Open het MDI bestand als het al niet geopend is en gebruik de OCR van dit programma en exporteer het resultaat naar de Word optie. Als je geluk hebt worden de kolommen gescheiden weergegeven en blijft bij kolom opheffen de tekst ok. Je hebt nu een mooie testcase, dus proberen of het werkt.... 8) Laat de uitkomst effe weten....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...