Ga naar inhoud

tijdelijk thuisnetwerk


Aanbevolen berichten

Ik heb een desktop en een laptop, beide verbonden via een thuisnetwerk. Nu wil ik een 3e pc inrichten (niet voor mijzelf) en deze tijdelijk in het thuisnetwerk opnemen om makkelijk bestanden over te zetten. Als het klaar is wil ik 'm weer uit het netwerk verwijderen. Hoe doe ik dit? Alles werkt met Windows 7 64 bits.
Link naar reactie
Ik heb zelfs helemaal geen thuisgroep ingesteld. Gewoon onder Netwerk twee PC's aangesloten met elk een unieke naam. Een en ander gedeeld en dat is alles. Een gast-computer die mappen als gedeeld heeft ingesteld kan gewoon z'n kabeltje inprikken en klaar. Hij wordt meteen gezien door de anderen. Ik heb zo'n idee, corrigeer me a.u.b. als ik me vergis, dat de hele procedure van thuisgroepen alleen zinvol is (en dat het daarvoor ook geprogrammeerd is) ingeval van afscherming door een wachtwoord (zie edit). Uiteraard in bepaalde situaties heel nuttig, maar niet altijd even noodzakelijk. Edit: Of in geval van meerdere thuisgroepen op hetzelfde netwerk.
Link naar reactie
bij win 7 is het wachtwoord voor thuisgroep Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Thuisgroep\Het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken heb je dit niet ingestelt dan heb je geluk als dat het dezelfde is maar bij mijn 3 machines waren ze alle 3 anders en moest ze instellen
Link naar reactie
Ik heb helemaal geen wachtwoord. In onze situatie gewoon overbodig en daarom meteen buitengebruik gesteld. Misschien dat daardoor bij ons de contacten rechtstreeks via Netwerk kunnen plaatsvinden i.p.v. Thuisgroep wat we helemaal niet gebruiken en waar ook helemaal niets ingevuld staat. Hoe dan ook, zie ook mijn vorige bericht, wij hebben enkel een unieke naam voor elke computer en geen enkele netwerknaam. Ik ervaar dit als verweg het eenvoudigst en het voordeel is dat als een van mijn dochters een keer haar laptop meeneemt op visite, dan kan ze gewoon inprikken. Ze kan dan weliswaar zomaar in onze mappen komen, maar voor haar hebben we geen geheimen. Voor anderen zou dit anders zijn, maar die nemen bij visite geen laptop mee. Dus geen probleem. Ik wil alleen maar aangeven dat het zo ook kan.
Link naar reactie
Bedankt iedereen. De aanpak van J. de Boer spreekt me het meest aan, omdat die het eenvoudigst klinkt. Ik hoef alleen maar 1 map van de hoofdpc te delen met de 3e pc, verder niets. Belangrijkste voor mij is dat bij afkoppeling, dus opheffing van het netwerk, er geen enkele verbinding meer is. Geen thuisgroep dus, alleen een netwerkverbinding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...