Ga naar inhoud

Microsoft powerpoint / word probleem


Aanbevolen berichten

Hey ik zit met een dringed probleem, niet wetend of het uberhaupt wel oplosbaar is. Voor een projectje moet ik over een onderwerp een 'poster' maken. Deze poster moet op A0 formaat, maar dit mag je verdelen over verschillende a4tjes en die vervolgens netjes aan elkaar plakken. Nu heb ik een voorbeeld gekregen op a0 formaat (één dia) in een powerpoint bestand. Maar om dit te bewerken en uit te printen wil ik dit a0 formaat 'verdelen'in verschillende a4tjes (dat zijn 16 dias). Of in elk geval zien hoe powerpoint het zou 'verdelen' als ik het zou printen. Dit om vervolgens per pagina informatie toe te voegen. Ik hoop dat dit verhaal enigszins duidelijk is en als iemand me hierbij zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn. Mvg Arends.
Link naar reactie
Wat bedoel je met: [quote:b8492039bf]Dit om vervolgens per pagina informatie toe te voegen. [/quote:b8492039bf] ?? Ik zou gewoon de poster maken zoals ik zou willen, en daarna in mijn printerdriver aangeven dat ik een 4x4 poster wil hebben. (In de driver van mijn canon IP5200 kan ik dit instellen). en niet moeilijk gaan doen met dingen per vel willen aanpassen.
Link naar reactie
Hmm inderdaad. Maar als ik via powerpoint naar afdrukvoorbeeld ga, geeft het alleen maar 1 stuk (dus 1/16) van de hele poster weer. Ik denk dat de printer ook alleen maar dat stuk zal printen. Als ik vervolgens 'aanpassen aan formaat' druk. Dan, zoals het al zegt, word het hele a0 formaat verkleind tot een a4tje. Maar dit zou dus in de printer driver op te lossen zijn?
Link naar reactie
één afbeelding in powerpoint lijkt mij heel moeilijk "op te blazen"; meestal is 1 zo'n jpgeetje maar klein on omvang.Als voorbeeld: ik heb van een foto van bijn 5 Mb één dia gemaakt. Als ik die weer als jpg opsla is de grootte 144 Kb. Je kan in eerste instantie een poster van 4 A-viertjes maken. Dan zou je die moeten scannen, en elk resultaat weer als poster laten afdrukken. Maar - zoals gezegd - of het resultaat de moeite waard is? Misschien als het een contrastrijk grafisch ontwerp was.Misschien zijn er slimmere oplossingen.
Link naar reactie
voorbeeld (foto verkleind van 5 MB naar 250 Kb): [img:b01937dafb]http://i48.tinypic.com/2mer48z.jpg[/img:b01937dafb] want ik zag dat mijn printer Canon MG5250 een poster van 16 x A4 kan printen. dan wordt 1/16 deel ongeveer zó: [img:b01937dafb]http://i45.tinypic.com/3452cu1.jpg[/img:b01937dafb] (scanresultaat werd ongeveer 2Mb). Alle 16 vellen letterlijk afknippen en plakken (en hopen dat het niet krom trekt...)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...