Ga naar inhoud

Windows 7 OEM formatteren


Aanbevolen berichten

Beste Ik heb een Acer Aspire 5551G met een OEM versie Windows 7. Nu wil ik ivm met een Rootkit op mijn computer de schijf volledig formatteren en niet alleen herstellen zoals de Acer sofware alleen maar ondersteund. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen? Ik lees wisselende berichten of het mogelijk is om met de bijgeleverde product key een retail versie van Windows 7 van een DVD te installeren.... Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:e36411f835="pdexie"]Acer heeft een recovery, is te vinden bij e recovery. Alles wordt dan terug gebracht naar fabrieks instelling. Maak wel een back up van wat je wilt bewaren.[/quote:e36411f835] Euhm... Ik dacht gelezen te hebben dat TS niet wil herstellen, maar wil formatteren met behulp van een Windows DVD...
Link naar reactie
Maar als er een rootkit op zit zoals tdss, helpt formateren helemaal niet eens. De rootkit blijft gewoon staan en draait weer vrolijk door na een schone windows installatie. Een "rondje" killdisk verwijdert 'm wel, maar dan zijn recovery partities ook foetsie en kun je alleen nog met een oem win cd in de weer. Je kunt ook eerst of later tdsskiller van kapersky even laten draaien.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:ae3e7cb038="perloc"]Leo S. Een OEM licentie werkt alleen met een OEM windows CD/DVD !!! perloc[/quote:ae3e7cb038] Dat was bij Windows XP zo, maar inmiddels bij Windows 7 niet meer... Ik kan op mijn werk gewoon een Windows 7 DVD downloaden vanaf het Microsoft Volume License Service Center, een PC hiermee installeren en de OEM product key gebruiken om hem te activeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...