Ga naar inhoud

Windows update blijft herhalen


Aanbevolen berichten

Hallo, Gisteren liep op mijn Win-XP-pro-32 systeem Windows-Update. Deze was updates aan het downloaden, en daar [i:df6eaf9d30]waarschijnlijk[/i:df6eaf9d30] mee klaar. Wel was er nog het schild-icoontje in de start balk. Daarop klikkend wordt gemeld dat de updates klaar zijn om geïnstalleerd te worden..... dat is tot dan nog niet gedaan. Dan wordt per abuis CCleaner opgestart en o.a. alle tijdelijke internetbestanden geschoond......... Dan wordt op het schild-icoon van Win-update geklikt en start het installeren van 3 updates. Dat lijkt goed te gaan, niets bijzonders. Maar dan.......... na enige tijd staat daar WEER het schild-icoontje..... daar wordt weer op geklikt en de installatie van 3-updates gaat lopen.... en eindigt blijkbaar zonder fouten. Echter dat icoon blijft maar komen en komen. VRAAG: 1) hoe weet ik of de installatie van die 3 updates werkelijk goed is gegaan. 2) hoe krijg ik die melding weg van dat schild-icoontje die zegt dat er updates zijn. BVBD
Link naar reactie
Grijns: lees even mijn post: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=217288&highlight= Wat ik deed: 1. google op de drie KB- nummers en download de updates (let op voor je taalversie !) 2. Makkelijkst: plaats ze dan rechtstreeks onder de C (en laat ondertussen dat gele schildje gewoon ongemoeid) 3. Ga naar Start - Uitvoeren en typ in (voor de eerste update): c:\NDP20SP2-KB2518864-x86.exe en enter (kijk uit of het KB-nummer hetzelfde is als in het zinnetje hierboven, eventueel kan je met kopy-paste van de bestandsnaam bij jou de juiste exe invoeren) d. de update wordt geïnstalleerd. - Als je groen balkje volledig is, schijnt er een halve / volledige minuut niets meer te gebeuren, maar heb gewoon geduld, je valt daarna terug op een scherm dat je verteld dat hij geïnstalleerd is e. zo doe je met al je updates reboot Mogelijk krijg je dan de verwittiging van update nog, maar (zie mijn post) plots is die dan toch verdwenen. Kortom: haal de updates manueel binnen en voer ze uit via Start Uitvoeren en reboot dan. 'k hoop dat het bij jou ook goed gaat - succes ! enne: 'k vermoed dat het aan die updates van .Net-zelf wel zal liggen...
Link naar reactie
Vanmorgen PC aangezet en gezien dat er weer een Schild-icoontje stond met de mededeling dat de updates gereed stonden voor installatie. Vanmiddag terug gekomen en gekeken.....zonder iets handmatig te hebben gedaan is het icoontje verdwenen en is 4 uur later niet weer terug op het scherm. Ik denk dat het probleem is opgelost. TOCH Dank voor de suggesties! Groet
Link naar reactie
Ter informatie: Er is een verschil in de wijze van verwerking van Windows (Auto)Update tussen XP en 7. Bij XP kan er een vertraging zitten tussen de melding en de uitvoering, soms zelfs van meerdere Windows sessies. Dit had tot doel om de downloads wat te structureren. Bij 7 wordt e.e.a. direct uitgevoerd. Als je bij XP na een melding van updates en een bevestiging hiervan merkt dat er op dat moment niets meer gebeurt, dan kan je twee dingen doen: 1) Wachten tot Windows opnieuw een melding geeft dat de updates inmiddels gedownload zijn. 2) Via het startmenu naar Windows Update gaan en via de website direct de verwerking van de eerder aangeboden updates verzorgen. Zie ook [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=194933&highlight=update]dit draadje[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...