Ga naar inhoud

SSd schijf als systeemschijf


Aanbevolen berichten

Ik wil een SSD als systeem HD gaan gebruiken met een schone installatie. Ben in bezit van Windows XP en W7 ultimate gekocht via surf. De W7 moet over de XP geinstalleert worden omdat het een upgrade is. Het probleem is dat XP de SSD schijf niet herkent. Wie weet een truc of oplossing. alvast bedankt
Link naar reactie
Je kunt xp niet upgraden naar windows 7, dat gaat alleen met vista. XP herkent mogelijk de sata controller niet, een veel voorkomend probleem. Je kunt een upgrade versie wel op een kale schijf installeren. Zie bijvoorbeeld: http://www.mydigitallife.info/clean-install-windows-7-with-upgrade-media-and-product-key-on-formatted-or-empty-blank-hard-drive/
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Om je een idee te geven ben ik erg te spreken over de Kingston V200+ serie SSD's. Deze dingen halen een 7.9 in Windows 7. Zelf beschik ik over 2 SSD's in mijn systeem en geen harddisk meer. Bevalt op en top. Windows start echt wreed snel op. De Crucial M4 series schijnen het ook heel goed te doen. De wat minder snelle SSD's zijn OCZ vertex plus series en de OCZ agility series. Dit komt door de firmware. Ook kent OCZ een vrij hoog uitvalspercentage. Met 128 GB heb je genoeg voor een riante Windows partitie.
Link naar reactie
Wat je kunt proberen is het volgende: Je stopt de upgrade cd in je computer en gaat dan installeren. Als het goed is vraagt hij dan namelijk vanzelf om de Windows XP cd rom die stop je er dan eventjes in. Dan gaat hij controleren of je Windows 7 mag gebruiken. Zo ja gaat hij verder. Zo nee weet ik het ook eventjes niet zo snel hoe of wat. Als het goed is hoeft de originele Windows XP cd rom niet op je SSD schijf te staan.
Link naar reactie
[quote:b8c10aa5a2="rgh"]Wat je kunt proberen is het volgende: Je stopt de upgrade cd in je computer en gaat dan installeren. Als het goed is vraagt hij dan namelijk vanzelf om de Windows XP cd rom die stop je er dan eventjes in. Dan gaat hij controleren of je Windows 7 mag gebruiken. Zo ja gaat hij verder. Zo nee weet ik het ook eventjes niet zo snel hoe of wat. Als het goed is hoeft de originele Windows XP cd rom niet op je SSD schijf te staan.[/quote:b8c10aa5a2] Handige tip, maar is dat ook zo? Dat zou natuurlijk handig zijn. Mocht het echt niet lukken, maak dan een Windows XP CD met alle nodige drivers met Nlite.. Toch lastig als het met zo'n grote omweg moet. Kom je er niet uit vraag ons gewoon om hulp. Misschien een tip voor de FAQ?
Link naar reactie
Dit werkte vroeger wel of het nog steeds werkt is een kwestie van proberen. Kan het niet uitproberen hier voor je aangezien ik geen upgrade cd heb. Maar heb hier wel een Office upgrade cd liggen en daar werkt het wel op deze manier mee. Hier hoef ik niet de oude versie te installeren. Gewoon proberen lijkt mij. Kwaad kan het niet in ieder geval. Uiteraard de Windows 7 upgrade cd op laten starten vanaf de cd bij het aanzetten van de computer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...