Ga naar inhoud

Linux naast Windows 7 (met en recovery partitie)


Aanbevolen berichten

op de harde schijf van 1000 GB staat een Windows partitie +/- 950 Gbb en een recoverypartitie. Ik wil nu Linux proberen en daarom mijn Windows partite wat verkleinen naar +/- 800 GB. Maar moet dan de recovery partitie dan worden verplaatst zodat hij de eerste blijft na de Windowspartitie en de Linux partite daarachter komt zodat wordt voorkomen dat bij een evt. noodzakelijke nieuwe Windoewsinstalaltie de recovery partite niet meer wordt gevonden? Gaarne een advies en hoe dan te handelen bvb dank Gerrit B
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wat je ook kunt doen is Linux op een tweede schijf zetten (eerste schijf er even uit en opstartschijf in de BIOS aanpassen) en als Linux werkt de eerste schijf er weer in en in de BIOS terugzetten als opstartschijf. Dan een externe bootmanager, bv. GAG, installeren. Dan kun je bij opstarten kiezen welk systeem je wilt gebruiken. Ik doe het zo al jaren en het voordeel is dat er geen problemen met de Windows schijf zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...