Ga naar inhoud

Hoe log ik in op router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had op mijn werk de volgende situatie: Speedtouch modem -> 100 meter afgeschermde utp kabel -> netwerk switch -> alle pc's. De nieuwe situatie is al volgt: Speedtouch modem -> 100 meter afgeschermde utp kabel -> netwerk switch -> pc 1 -> ± 30 meter utp kabel -> Eminent draadloze router/modem -> pc 2 t/m 4 Nu hebben wij naast onze werkplaats een unit geplaatst welke wij als kantoor gaan gebruiken. 3 van de 4 pc's zijn verhuisd naar de unit. Uiteraard moesten deze pc's weer in het netwerk opgenomen worden. Daar voor heb ik een netwerkkabel vanaf de switch getrokken naar de unit. Een collega had nog een Eminent router / modem over en deze staat in de unit en daar hangen de 3 pc's weer aan. Alles werkt perfect. Alleen kom ik met geen mogelijkheid in de router. Volgens de handleiding is het ipadres van de router 192.168.1.1. Tik ik dat in de browser in dan krijg ik een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Kijk ik met ipconfig dan staat er bij default gateway het adres van mijn speedtouch modem. Haal ik het modem er tussen weg dan veranderd er niets, behalve dat ik dan geen internet meer heb wat logisch is. Ik heb zelfs met een laptop draadloos verbinding gemaakt. Ook dan kan ik met geen mogelijkheid het ipadres van de Eminent router achterhalen. Hij blijft het ipadres van de speedtouch aangeven. Kort samengevat: Bedraad en draadloos internet werkt in de nieuwe situatie perfect alleen kom ik niet in de Eminent router om het draadloos gedeelte te beveiligen met een websleutel. Wie weet hoe ik achter het juiste ipadres van de Eminent kom?
Link naar reactie
de eminent met 1 computer met elkaar verbinden en alle andere kabels los gooien vna de eminet dan via de browser erin gaan en instellen je kan de eminent ook gelijk het ip nummer instellen binnen de serie van de speedtouch (vermoedelijk 10.0.0.???) dit nummer moet binnen de serie zijn, maar buiten de dhcp serie hierna kan je wel direct de eminent bereiken ook de kabel van de speedtouch (of switch) gaat dan niet in de wan poort maar in de lan poort van de eminent. Vergeet na de instellingen niet het netwerk weer op te bouwen
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...