Ga naar inhoud

Hoe maak ik simpel programma's?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb vaak fantastische ideeen voor programma's die ik wil maken en uitvoeren. Maar ik kan het nooit zover krijgen om te maken. Hoezo? Ik begrijp niets van de programmeur taal en wil dit ook niet leren. Ik wil nu dus graag een programma maken, als volgt. Het programma installeert zich, en je kan je regio kiezen. Daarna selecteer je politie, ambulance, of brandweer. Hierna krijg je alle alarmeringen van 112. (zo iets: http://www.alarmeringen.nl/alarmeringen.html) Maar, mijn vraag is: is er enige manier om dit te maken, zonder heel veel kennis en dergelijke. Ik wil graag een programma net zoals photoshop, waar ik het gewoon teken, en dat ik misschien nog iets dergelijks er aan toe kan voegen. Ik zou het fijn vinden als iemand mij kan helpen!
Link naar reactie
Niets gaat vanzelf, een interface bouwen is redelijk makkelijk, daar zijn goede programma's voor waarmee je wat knoppen en andere zaken kan slepen en neerzetten waar je wilt. Maar de logica erachter (zoals het selecteren van een regio en ophalen van meldingen via internet) zal je toch echt zelf moeten programmeren. Of te wel: als je geen zin hebt om dit te leren, kun je het beter uit je hoofd zetten. Je _moet_ een programmeertaal leren, om een programma te kunnen maken. En data van internet halen (zoals jij het hebt over een p2000 scanner of wat is dat), dat doe je al helemaal je eerste weken niet zomaar. En het is ook zeker niet zo simpel als wat tekenen.
Link naar reactie
Inderdaad: je moet een programmeertaal kennen om een programma te schrijven. Een interface tekenen is leuk, maar dat zegt nog niets over je logica. Vergelijk het met aan je buurman vragen of hij op je huis wil passen tijdens je vakantie. Je moet dan ook vertellen dat je plantengieter op het aanrecht staat, het kattenvoer in het keukenkastje, etc. Daarvoor gebruik je ook een taal; Nederlands in dit geval. Als je gaat programmeren moet je aan je computer vertellen wat-ie moet doen. Daarvoor heb je ook een taal nodig, bijvoorbeeld C.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...