Ga naar inhoud

IP adressen ivm backup


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een NAS in mijn thuis netwerk gekoppeld Die is "gewoon" gedeeld via windows XP en ik heb geen mapping of zo gedaan Mijn pc's werken met XP Voor het maken van een backup op de NAS heb ik de IP adressen nodig van mijn eigen pc en die van de NAS Ik kan nergens zien wat de IP adressen zijn Wie kan mij zeggen hoe ik daar eenvoudig achter kan komen
Link naar reactie
het ip-adres van de pc is redelijk eenvoudig. Je opent een dos-box en geeft ipconfig /all in. Je krijgt dan onder andere je eigen ip-adres te zien. Let op dit kan veranderen bij opnieuw aanmelden. Voor je Nas vind ik het altijd het makkelijkste om in mijn router te kijken welke ip-adressen in gebruik zijn. De ip-adressen probeer ik uit in de browser tot ik het menu van de Nas heb. Als je wilt gaan backuppen is het wel verstandig je nas in te stellen op een vast ip-adres. Om in te loggen op je router geef je in de browse het ip-adres op van de standaard gateway. Dat werkt meestal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...