Ga naar inhoud

Hoe zet ik een intranet op?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn werk een simpele intranetpagina in de vorm van een startpagina met links in verschillende catagorieen. Op zich werkt en maak ik er regelmatig gebruik van. De intranetpagina draait onder Xampp op een Asus Barebone met C2D processor, 2 Gb geheugen en 2 harde schijven in raid 1. Deze 'server' wordt gebruikt als fileserver, printserver en nu dus ook als intranetserver. Nu wil ik de intranetpagina uit gaan breiden met een downloadpagina waar tekeningen, stuklijsten e.d. te downloaden zijn. Daarnaast is een fotopagina ook handig, zodat de foto's van personeelsfeestjes e.d. ook te bekijken zijn. Nu heeft ons bedrijf ook een internetsite en ga ik de intranetsite in dezelfd stijl maken. Ik heb al wat ideeen, maar ik zou graag de mening van anderen horen. Er zijn waarschijnlijk meer mensen die op hun werk een uitgebreide intranetsite hebben. Wat zou ik nog meer op de intranetsite kunnen zetten? Ik heb nu: -Home (Startpagina achtig idee) -Download (Tekeningen, stuklijsten e.d. opvragen) -Foto's (foto's van personeelsfeestjes e.d.) -Planning (planning van monteurs / werkzaamheden, vakantie planning) Daarnaast vraag ik mij af of ik hier ModX voor kan gebruiken, zodat gebruikers zelf content toe kunnen voegen.
Link naar reactie
Wil je wel dat iedereen alles kan bekijken en downloaden (oa vertrouwelijke stukken, tekeningen...). Het lijkt me veiliger dat een beheerder/secretaris/secretaresse plus backup persoon de updates doen; voor je het weet ben je anders tijden bezig om allerlei onzin eraf aan het halen als iedereen het mag.... Wat handig is via het intranet: * alle P&O/financiële regels en regelingen/formulieren - denk aan ziekte/verlof/kinderopvang/aanvragen voor van alles - spreekuren fysio/bedrijfsarts (ARBO dienst) - CAO pdf - collectiviteitsregelingen (auto, ziektekosten etc.....) -........ etc * wie wat waar.... via een smoelenboek of iig zo dat je weet bij wie je moet zijn * Veiligheid * Laatste nieuw pagina * Technische pagina voor vaknieuws, oa met links naar websites, elektronische abonnementen, etc.... * etc
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...