Ga naar inhoud

Waarom loopt ondertiteling niet gelijk met beeld?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit echt in een dilemma en heb daarom maar even een account aan gemaakt op deze site. Ik heb sinds een paar dagen een MP4 speler gekocht van het merk Difrnce. Na veel gedoe heb ik er eindelijk films op gekregen door ze te converteren met de bijgesloten software. Nou is er één probleem: als ik engelse films met nederlandse ondertiteling erop zet, loopt de ondertiteling plots niet meer gelijk met de audio. Terwijl dit vóór het converteren wel het geval was! Ik heb het met verschillende films geprobeerd, maar bij allen het zelfde probleem. Is er iemand die hier verstand van heeft?
Link naar reactie
Conversie van gedownloade films was en is nog steeds een recept voor syncronisatie problemen. Het avi formaat is nooit bedoelt als netwerk formaat en bezit dan ook geen mechanisme om sync fouten te beperken of te voorkomen of iig te markeren zodat conversie daarna foutloos kan verlopen, als er een kleine fout in een avi zit kan deze nog steeds prima afspelen maar bij een conversie zal deze uit sync gaan lopen. Een tweede reden voor de problemen is het gebruik van variabele bitrate MP3 geluid in avi's , bij dergelijke avi's is de verweving tussen geluid en video volledig los gelaten en zodoende kan het geluid heel gemakkelijk uit de pas gaan lopen, als een avi zowel een VBR-mp3 bevat en ook nog fouten heeft gaat het helemaal mis, let wel; dergelijke avi's kunnen nog steeds prima afspelen op de pc. Een oplossing kan zijn: de audio uit de avi halen, als geheel omzetten naar het wav-pcm formaat, weer terug zetten in de avi en vervolgens de avi als geheel converteren met je software. Het is nogal omslachtig maar je zult het met iig 1 avi moeten doen om te zien of het wat oplost, als de problemen daarna weet je wat je voortaan (helaas) zult moeten doen, als het niet oplost dan horen we dat wel weer van je. Audio uit de avi halen: open de avi in virtualdub , ga audio/full processing mode,ga audio/compression/no compression-pcm, ga file/save wav en sla de audio op,sluit virtualdub audio opnieuw in avi opnemen: open de avi in virtualdub,ga video/direct stream copy, ga audio/wav audio-open de wav, ga file/save avi en sla de avi op. De avi heeft nu audio in wav-pcm formaat en zal ook groter geworden zijn in bestands omvang, je kunt nu de avi aan je converter voeren. Ik heb even gekeken naar de software van je speler die op de website abusievelijk als "firmware update" word aangeboden,het pakketje bevat de videoconverter-een manual en een win98 usb driver, de software is een MEncoder kloon en converteert de video naar 320x240 xvid en bovendien doet deze een framerate conversie naar 22 frames per seconde, dat laatste is ook nog een reden voor uit sync raken. Het is de combinatie goedkope video-decoder chip in het apparaat met nogal beperkende eigenschappen+goedkope converter software die je nekt, om uit te zoeken met welke software en hoe je het wel goed zou kunnen laten verlopen word een opgave. Ik heb weinig hoop dat dit goed gaat komen, laat staan op een eenvoudige manier... Je kan in ieder geval wel de volgende populaire freeware converters proberen Format Factory, zie http://computertotaal.nl/software/22255-formatfactory-2-60.html Freemake Video Converter, zie http://computertotaal.nl/software/22962-freeware-vs--betaalde-software/4.html Niet geschoten is altijd mis... Edit: Ook Handbrake wordt door velen gebruikt, zie; http://computertotaal.nl/freeware/2545-handbrake-0-92.html
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...