Ga naar inhoud

Hoe verbind ik printer met pc?


anoniem

Aanbevolen berichten

Thuis heb ik ziggo ''alles in een extra''. Hierbij zit een wifi modem, hiervan is het wifi bereik erg slecht. Met deze reden heb ik onze oude fritzbox 7170 aan het modem aangesloten als router. Een hele verbetering voor het wireless bereik maar mijn gewone PC's moet ik hier niet op aansluiten omdat ik dan me 120mbit niet kan halen. Mijn gewone PC's zijn dus rechtstreeks aangesloten op het modem en alle laptops/tablets zijn wireless aangesloten op de fritzbox. Nou heb ik 1 probleem en dat is mijn wireless printer. Deze is ook aangesloten op de fritzbox. De printer krijg ik maar niet geconnect met de PC's die rechtstreeks op het modem zijn aangesloten. Is er een oplossing waardoor ik alle aangesloten apparaten van het modem en de fritzbox met elkaar kan connecten? Op de ziggo site stond in de handleiding een onderwerp over het aansluiten van een router achter het modem. Deze stappen heb ik gevolgd maar dit heeft niet geholpen. Ook las ik iets over DHCP Server uitzetten op de fritzbox. Dit heb ik wel geprobeerd maar zorgde ervoor dat ik maar 1 wireless verbinding kon maken.
Link naar reactie
Wat er vermoedelijk fout gaat is dat de Fritbox gewoon als DSL router geconfigureerd moet worden en niet als kabel router (Wan via LAN1), in dat geval is LAN1 t/m LAN4 beschikbaar. Anderzijds, mogelijk zou LAN2 /tm LAN4 dan als switch moeten werken. De DHCP uitzetten en de router een eigen IP adres geven binnen het bereik van de andere router zou dit een switch moeten maken
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...