Ga naar inhoud

Met welk programma kan ik dvd's omzetten naar Divx?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer al enige tijd mijn DVD collectie om te zetten naar Divx. Het rippen van de hoofdfilm + gewenste audiotrack + ondertitels is geen probleem, het omzetten naar Divx is dat helaas wel. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een film te laten encoden die er acceptabel uitziet. Welk programma (al of niet betaald) is het beste? Kwaliteit is (veel!) belangrijker dan bestandsgrootte. Ik heb het geprobeerd met diverse programma's (o.a. Movavi, IMtoo, DVDFab 8 Qt) maar of ik doe iets verkeerd, of het programma voldoet niet, of ik ben te veeleisend. Wat is het beste programma voor deze taak, en welke instellingen zijn belangrijk?
Link naar reactie
Voor dat soort taken gebruik ik WinX DVD Ripper Platinum, deze kost wel geld, maar je kan een test versie downloaden om te kijken of het aan je eisen voldoet. Ik ben zeer tevreden. Anders kan je ook eens bij leawo gaan kijken, deze hebben ook een hoop producten die qua kwaliteit toch wel kunnen tellen. Je kunt ook VirtualDub eens proberen. Indien de kwaliteit niet goed is, dan moet je kijken naar de resolutie en de bitrate. De resolutie van dvd-video is 720x576. Kijk als voorbeeld eens naar DivX geëncodeerde films met een vergelijkbare resolutie en naar de daarbij gebruikte bitrate.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...