Ga naar inhoud

Is mrtstub een virus?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vanmorgen ontdekte ik een nieuwe directory op mijn schijf met daarin de programma's mrtstub en mrtexe. De directorynaam is een lange reeks willekeurige cijfers en letters. Wat googelen levert geen eenduidige informatie over of dit een virus/spyware of legitieme software betreft. Gezien de naam van de directory vermoed ik dat het om minder aangenaam bezoek gaat. Mijn Norton AV heeft echter geen alarm geslagen en ook Zonealarm geeft geen kik en ik kan deze programma's ook niet vinden in de taskmanager. Tevens zie ik (al langer) een %SystemDrive%_old_old in windows explorer verschijnen. Deze directory en subdirectories lijken echter leeg te zijn. Wel valt me al enige tijd op dat ZoneAlarm voortdurend aangeeft dat er internet verkeer is. Ik heb ook wel wat extra verkeer verwacht omdat ik onlangs BOINC heb geinstalleerd, maar niet voortdurend, toch ? Graag advies wat ik hier mee aan moet.
Link naar reactie
Na veel gezoek vind ik o.a. op de Microsoft site informatie over mrtstub. Deze tool creeert bij uitvoering een random directory die echter normaal weer verwijderd wordt. Een enkele keer gebeurd dat niet. Ik heb de directory verwijderd en hij is niet terug gekomen. Ook had ik geen problemen dat mrtstub cpu-tijd in beslag nam. Vals alarm dus.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...