Ga naar inhoud

Wat is het verschil tussen DVI en VGA op een TFT?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoeveel verschil is er nu werkelijk in beeldkwaliteit op een TFT, als je VGA of DVI gebruikt? De algemeen verkondigde wijsheid is, dat DVI scherper is en altijd de voorkeur verdient. Feit is echter dat een VGA oplossing vaak vele tientjes goedkoper is, en dus toch best aantrekkelijk in een budgetsysteem. Wie heeft hier ervaring mee, en kan er iets zinnigs over zeggen? Ik ga zelf ook nog even wat uitproberen. Mijn scherm heeft beide ingangen, kan ze dus beide aansluiten en vergelijken. De ene via DVI, de andere via een converterblokje op de tweede DVI aansluiting. En dan het beeldscherm dus klonen in de driver. Betwijfel of dit echt vergelijkbaar is met een situatie met uitsluitend vga, maar het zal allicht een indicatie geven. Als je niks te doen hebt, probeer het dan ook eens uit, en geef je oordeel. :-)
Link naar reactie
VGA is al dermate goed dat er slechts weinig aan te verbeteren valt, maar het kan wel en DVI zal het waarschijnlijk brengen. Uit de huidige aandacht voor het verschil tussen HDMI (DVI en audio over een kabel) en een component-video signaal bij aansluiting op HD tv-schermen, hetgeen gering schijnt te zijn, lijkt m.i. mijn vermoeden te worden bevestigd.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...