Ga naar inhoud

Wat is een goede gratis anti-virus programma voor de pc?


anoniem

Aanbevolen berichten

Eén ding wil ik graag voorop stellen: de belangrijkste beveiliging tegen virussen ben je zelf. Door geen rare websites te bezoeken, op vage linkjes te klikken of wazige software te downloaden, kortom: door je hoofd te gebruiken, kun je het risico op een virus al drastisch verkleinen. Er zijn verschillende gratis anti-virusproducten op de markt. Het is moeilijk te zeggen welke 'de beste' is; de ene test zegt het ene product, de andere een heel ander product. Maar globaal genomen zijn er geen echt slechte anti-virusproducten onder de grote namen. Ook geen echt goede trouwens - niet een product is 100% betrouwbaar. De meest gebruikte gratis oplossingen zijn Avast, AVG en Avira. Voor elk van die producten is wat te zeggen, maar ik heb zelf voor een andere oplossing gekozen die me prima bevalt, met name omdat de systeembelasting naar mijn ervaring veruit het laagste is: Microsoft Security Essentials, in combinatie met (!) Immunet Free http://www.immunet.com/free/index.html In tegenstelling tot de producten van Kaspersky, Trend Micro, McAfee en Norton/Symantec heb ik hier nog nooit problemen mee gehad in combi met andere software.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...