Ga naar inhoud

De printer print alle kleuren behalve zwart. Waar kan dit aan liggen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dan zijn waarschijnlijk de spuitmondjes verstopt. Heb ik ook gehad toen ik slim dacht te zijn en goedkope inkt ging gebruiken. Gelukkig weet ik daardoor ook de oplossing. Maar pas op: het hangt erg van je printer af hoe je het oplost. Sowieso ga ik ervan uit dat je een inkjet printer hebt met een aparte spuitkop (en dus geen laser, of een inkjet met spuitmondjes op de cartridge). Op internet kun je vast handleidingen vinden voor de demontage van de spuitmondjes van jouw specifieke printer, maar de theorie is simpel: spuitkop demonteren, laten weken in warm water (desnoods een klein scheutje oplosmiddel - alcohol, glassex oid), voorzichtig uitspoelen tot er geen troep meer uitkomt, monteren en een paar keer de schoonmaakstand eroverheen. Als je geluk hebt werkt dat nog - werkte bij mij in elk geval uitstekend (Canon Pixma i4800). Overigens heb ik nergens iets kunnen vinden over iemand die geprobeerd heeft de printkop te reinigen met ultrasound - je weet wel: die dingen waar ook brillen en medische instrumenten mee gereinigd worden. Die heeft niet iedereen natuurlijk, maar ze zijn niet zo gek duur, en ik kan me voorstellen dat dat goed werkt - al zou het ook zomaar het tere binnenwerk kunnen beschadigen... Als iemand het wil uitproberen hoor ik dat heelgraag!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...