Ga naar inhoud

Wasmachine alleen te heet bij kookwas


Ga naar oplossing Opgelost door TimK,

Aanbevolen berichten

Mijn Miele W918 doet het prima, behalve bij de kookwas: die wordt veel te heet. Het relais werkt prima. De sensor lijkt OK, heb hem er niet uitgehaald, maar ik meet 13kOhm weerstand. Kan het toch de sensor zijn? Of is dit een printplaat probleem, omdat het zich alleen voordoet bij de kookwas?
Link naar reactie
  • Oplossing
Heb het relais vervangen, lijkt weer goed te werken nu! Maar uitleggen kan ik het niet… Waarom wel te heet bij kookwas, maar niet bij lagere temp? Waarom geblakerd relais, maar doormeten gaf prima waarden, en ook bij een tekstje met een 9V batterijtje het werkte het gewoon? Als iemand het kan uitleggen?
  • Thanks 1
Link naar reactie
Geen redenen uit te leggen mbt waarom alleen bij een hoge temperatuur was. Het relais krijgt stevig er van langs als de water temperatuur iets gaat schommelen bij de ingestelde waarde, hij gaat dan uit/aan/uit/aan/uit enz. Nvvt gaan de contacten vonken en aan elkaar bakken waardoor het relais of niet meer sluit of niet meer open gaat.
  • Like 1
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...