Ga naar inhoud

Vraag pomp Miele 65 wasmachine


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Even voorstellen, ik ben Rik Roos en nieuw hier op dit forum. Ik heb een nogal bijzondere vraag, Kort geleden uit een erfenis verkregen een antieke Miele langzaamwasser, type 65 (Wa65S) uit volgens de origineel bijbehorende Miele centrifuge (type Melior), 1956!! Dit staat op het plaatje op de achterkant, wasmachine, wringer en centrifuge betrof toen 1 koop, dus 65 jaar oud inmiddels... Maar na vervangen van slangen, afdicht rubbers, stroom snoer en stekkers, drupje olie hier en daar, draait hij weer als een zonnetje, en was ik wekelijks een hoop was mee weg, met gebruik van maar 25 liter water en 370 watt stroom, kokend water van een houtkachel, een aaa++++ machine dus. Dit ter inleiding om te weten over wat voor soort machine het gaat, nu zou ik er graag een pomp in willen bouwen, want een doucheputje in de buurt van de wasmachine heb ik niet... en dat gesjouw met emmers naar bijv. het toilet word ik nu beetje zat.. en er kan een pomp in, zelfs origineel was dit een extra optie voor dit type. Maar over wat voor pomp hebben we het dan, snaar aangedreven lijkt me logisch gezien de leeftijd, en de zeer krachtige motor voor de wasschoep (agitator) aandrijving, heeft genoeg kracht ook een pomp aan te drijven tegelijk lijkt me. De motor is een Miele mke65/2, 2,5 pk bij 2800 toeren draaisnelheid. Miele al benaderd.. geen info meer te vinden over deze antieke machine zelfs origineel schema is moeilijk vindbaar, ook hun microfilm of papieren archief bood geen uitkomst. Nu wil ik hem graag zo origineel mogelijk houden, en een soort origineel lijkende pomp zoals bij het ontwerp toen zou prachtig zijn.. Hebben jullie tips, of weten jullie nog ergens overige onderdelen te krijgen die hier in passen, een schema of info over dit model is ook van harte welkom!! Met vriendelijke groet, Rik Roos
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...