Ga naar inhoud

AEG Lavamat 74659 - EF3


Aanbevolen berichten

Het is nog steeds niet gelukt om de ‘Anti-overloop’ beveiliging eruit te halen. De Anti-overloopbeveiliging is geactiveerd doordat de plastic bodem even naar binnen is gebogen, toen ik de machine op een meubeltransporter/hondje plaatste, om keukenzeil te leggen. De machine heeft een week op het hondje gestaan, want de levering van het keukenzeil liet op zich wachten. Toen de machine op het hondje stond, testte ik de machine en zag al dat de overloopbeveiliging was geactiveerd. Ik heb inmiddels een nieuwe vlotterschakelaar in huis en uit elkaar gehaald en heb nu alleen het stekkertje van de vlotterschakelaar ter beschikking. Daarmee ga ik testen of er überhaupt stroom/spanning op de bedrading staat, die de stekkertjes van de vlotterschakelaar voeden. Mijn gereedschap (ook voor elektra) staat bij mijn schoondochter, maar komend weekend ga ik daarheen en neem mijn elektrakoffer mee. Dit is mijn gedachte, maar ik ben een leek, dus misschien is er iemand die mij verder kan helpen? Op YouTube heb ik een video geplaatst die de storing laat zien. Misschien kunt u er wat mee. https://youtu.be/yXULRkyU3mA Alvast bij voorbaat dank. Nico
Link naar reactie
Sorry, er zijn problemen met het forum, ik weet niet of je mijn antwoord ook te zien krijgt. Die vlotter schakelaar hangt aan je live 230V, wees dus voorzichtig. De vlotter schakelaar doet niets anders dan de pomp van 230V voorzien als hij sluit door het drijven van het schuim blok. Ook als de machine uit staat. En hij koppelt 230V terug de elektronica in zodat deze weet dat er een lekkage is. Melding in de servicemanual van AEG: It warns about the presence of water at the bottom of the appliance. Check for any possible water leaks and the correct positioning of the float of the Aqua Control device. [b]It can also be caused by excessive overheating of the drain pump. Check for any items which may obstruct the normal operation of the rotor.[/b] Vrij vertaald: controleer het afvoer pompje.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...