Ga naar inhoud

Miele novotronic W3460 lekt


Aanbevolen berichten

Onze Miele was ,machine lekt sinds een tijdje. Eerst kwam het volgens mij door het pluizenfilter naar buiten. Gekeken of hier geen blokkade zat maar dat was niet het geval. Nadat ik dit pluizenfilter los had gedraaid heb ik het iets vaster dicht gedraaid. Nadien lekte er water onderdoor het wasmiddelen bakje. Toen dacht ik dat het met vacuum te maken had misschien.... Zou dat kunnen? Wasmiddelbakje heb ik goed schoongemaakt maar was niet overdreven vies. Hevel is ook vrij. De doorvoer links beneden in het wasmiddelbakje is, voor zover ik erbij kan, ook open voor het oog. Hoe het water precies loopt door de wasmachine, ik heb echt geen idee, ik ben een groentje op dat gebied. Omdat de wasmachine al uit 2001 is wil ik geen monteur laten komen. Ik denk (hoop) dat ik het zelf op kan lossen. Omdat hij al oud is heb ik geprobeerd te ontstoppen. Door de gaten linksonder onder het wasmiddelbakje zuiveringszout gegooid en azijn. Dit even laten borrelen en dan bijna kokend water in een half liter flesje gedaan, gat in de dop geprikt en spuiten maar. Maar ja dan is de druk denk ik niet voldoende om het vuil (als dat het is) weg te spoelen. Ik heb ook geen idee of de leidingen tegen kokend water kunnen!?!? Dit heb ik al diverse keren herhaald en soms liep het water niet meer uit de machine onderdoor het wasmiddelbakje, soms stond het water nog tot de nok in het wasverzachterbakje en nu vandaag een bont 40 graden was gedraaid op volledig programma en op de 20ste minuut voor het einde kwam er weer water onderdoor het wasmiddelbakje. Nu dus niet bij aanvang van het programma. Het probleem uit zich dus steeds anders....Op internet gezocht naar lekkage wasmachine maar dan kom ik alleen maar tegen dat het probleem bij de afvoer zit maar in mijn geval is het bij het binnenstromen vh water uit de kraan, vlgs mij. Om gek van te worden. ;-). Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? En wat zou dan een oplossing zijn?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Sorry, er zijn problemen met het forum, ik weet niet of je mijn antwoord ook te zien krijgt. Verwijder het bovenblad. Op de kuip zit een ontluchtings/retour slang. Kneed deze een paar keer tussen duim en vingers en probeer de machine dan nog eens. Als dit niet helpt dan de machine een beurt geven met een was machine reinger op de hoogste temperatuur. Als de ontluchting verstopt zit dan kan het druk verschil in de kuip alleen maar weg via de zeepbak, dus een natte bende. Blijf er bij om in te grijpen als het fout gaat.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...