Ga naar inhoud

Bosch WXF3230 blijft water afnemen/afpompen


Aanbevolen berichten

Wie helpt mij op weg. Ik heb een Bosch WXF3230 die me in de steek laat. Lijkt in programma te blijven hangen. Verder lijkt alles wel te werken. Als een programma wordt gekozen wordt er water afgenomen en ook weer afgepompt. Dit blijft zich herhalen waardoor het programma verder niet afloopt. Handmatig afpompen, centrifugeren etc. alles werkt verder. Wat kan dit zijn?
Link naar reactie
Mijn logische beredenering geeft aan dat er iets mis is met de vlotter/schakelaar die aangeeft dat het gewenste waterniveau bereikt is. Geen idee waar die zit overigens. Ben nu de machine aan het ontmantelen en zie dat het reservoir na wastrommel en voor afvoerslang vuil is. Deze aan het reinigen. naast de dikke aflaat slang zit er ook een dun slangetje op de bovenkant van dit reservoir. Deze ingang lijkt dicht. Blazen/zuigen geen van deze werkt. Is dit OK?
Link naar reactie
Hoofdstuk 2: Wat blijkt de vlotter te zijn, schoon gemaakt (ook het kleine pijpje wat nu weer open is). Terug geplaatst in de machine en getest. Het gedrag is daardoor wel veranderd. Waar de machine eerst na het volpompen van water wat afpompte, weer volpomte en dit bleef herhalen is het nu anders. De machine pakt water tot ongeveer halverwege het venster. Pompt de machine vervolgens in 1 keer volledig leeg om daarna met de melding F02 te komen. Volgens het boekje issue met toevoer water. Kraan loopt als een dolle, filter in terugloopklep schoon. Bij de eerste keer water tappen ook geen issues, de machine loopt in 1 keer vol. Lijkt dus niet te kloppen. Maar wat is het dan wel. Van slag? Wie zal het zeggen. Reset heb ik voor zover ik weet niet. Stroom eraf en terug erop. Geen verschil.
Link naar reactie
OK, in de handleiding staat dan wel dat F02 de error melding is voor water aanvoer, maar meer algemeen kom ik op het internet voor Bosch machines tegen dat het iets te maken heeft met watertemperatuur. Stel dat de machine vult, er dan achter komt dat bij het verwarmen er issues zijn (thermostaat/verwarmings element) en uit voorzorg de machine weer leeg pompt om hem niet met water achter te laten om vervolgens de melding te geven. Plausibel?
Link naar reactie
De niveauregelaar uit de machine getrokken en op het slangetje geblazen. Is open (hoor minimaal borrelen). Als ik op het tuutje van de niveauregelaar druk zet (door te blazen) hoor ik 1 klik. Laat ik vervolgens de druk los (tuutje uit mond) dan hoor ik weer een klik. Geen idee of het goed is maar dat is wat het is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...