Ga naar inhoud

Zanussi lindo 300 xxl blijft maar schuimen


Aanbevolen berichten

Sinds 3 jaar ben ik eigenaar van een Zanussi Lindo 300 xxl wasmachine. Tot 3 maanden geleden was ik erg tevreden over het apparaat, totdat er bijna bij iedere was te veel schuim in het machine zat. Zelf heb ik al het e.e.a. gedaan om dit op te lossen en te voorkomen. Regelmatig draai ik een was van 90 graden. Heb al meerdere keren een lege was laten draaien op 90 graden met 2 vaatwastabletten. Om alles nog beter te reinigen met wat soda op 90 graden laten draaien. We hebben alles nagekeken, ook de chiffon van de afvoer en alles schoongemaakt. Het wil allemaal niets helpen. Het wasmiddel wat ik gebruik gebruik ik al jaren en ook niet overdadig. Ik ben ten einde raad. Inmiddels doe ik over een simpele was met handdoeken 6 wasbeurten om deze schuim en zeepvrij te krijgen.
Link naar reactie
Lindo 300 is een modellen lijn. Voor meer hulp het volledige type nummer uit de deurrand vermelden. Vraag: word de machine wel warm? Komt er voor zover je dat kunt zien voldoende water in de machine? Het kan zijn dat de waterhoogte niet goed gemeten word. Laat de machine in het eerste deel van de hoofdwas water nemen en wacht totdat hij gaat draaien. Kijk dan naar de hoeveelheid water die je ziet staan en laat hem dan afpompen. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar [url]https://shop.aeg.nl/wassen/wasmachines/elektronica/analoge-drukschakelaar-wasmachine/p/3792216040[/url]. Trek hier voorzichtig het slangetje van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Kies opnieuw voor het zelfde programma. Komt er nu meer water in de machine?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi Harry, Bedankt voor je reactie! Ik zag de reactie pas vanochtend omdat we zelf nog van alles hebben geprobeerd. Onze conclusie is ook dat er te weinig water in de trommel komt. Het productnummer is 914911398 type 02 De machine wordt nog warm, ik heb zojuist gevoeld aan de trommel en voelde de warmte eruit komen. Verder heb ik gedaan wat je zei, ik ben alleen te vlug geweest met het uitschakelen van het programma om daarna het slangetje door te blazen. Het machine vult water in de trommel, draait namelijk 1x en vult daarna nog een keer water bij. Hier kwam ik achter nadat ik het slangetje had door geblazen... Het maakt denk ik geen verschil nadat ik het slangetje had doorgeblazen. Hoorde ook geen klik of zo en het slangetje zat ook niet verstopt. Maar het water in de trommel is erg weinig. Als er wasgoed in zit, dan zie je geen laag water staan. Het wasgoed neemt al het water op waardoor er geen water zichtbaar is tijdens het programma.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...