Ga naar inhoud

Siemens E 14 49 ExtraKlasse stopt tijdens programma en krijgt weer hogere eind tijd


Aanbevolen berichten

Mijn Siemens E 14 49 stopt midden in de programma's en geeft dan weer een hogere eind tijd aan. Tijdens de witte/bonte was staat dan opeens een resttijd van 1:30 terwijl er niets meer gebeurt. Daarna handmatig op spoelen zetten geeft meestal wel weer een programma afloop maar ook daar wijzigt soms de tijd: staat er nog 0.01 op het display, dan kan even later, tijdens centrifugeren dit zo maar weer 0:05 zijn. Het vreemde is dat er nooit foutcodes getoond worden. Einde apparaat? Of is er nog een oplossing...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Inmiddels 2x reiniging uitgevoerd, helaas zonder verandering van de klacht. Bij laatste gekozen witwasprogramma bleef de trommel vol water staan. Rotor lagering van de pomp bleek dusdanig uitgesleten dat hij niet meer wilde gaan draaien. Pomp deel vervangen en opnieuw witwas progr.gedraaid. Leek probleemloos tot 6 min voor het einde de stand ineens weer op 1:30 uur sprong. Wat ook opviel was dat een minuut terugtellen op display in werkelijkheid soms wel 2 min. duurde. Ik denk dat ik de print maar eens ga bekijken op schroeivlekken en eventueel de aansluitingen van de relais ga 'door-solderen' Dan heb ik dat ook maar gehad. Sta nog wel open voor verdere tips. Gr.Ger
Link naar reactie
Dit kan ik vinden in de deur en achterop staat het zelfde nummer: E-Nr. WM14E490NL/04 FD 8605 700213 Alle programma's starten gewoon maar zodra het spoelen en/of centrifugeren bezig is vervalt de resttijd en springt het display weer op de begintijd van het wasprogramma en vervolgens gebeurt er niets meer. Om de was af te maken kies ik : spoelen/centrifugeren en dat lukt dan meestal wel.
Link naar reactie
Controleer de lengte van de koolborstels eens. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. LET OP: er zijn 2 type motoren gebruikt met verschillende type borstels. Model 1 > https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/shop/00154740 Model 2 > https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/shop/00173028 Geef voor de goedkopere alternatieven het 8 cijferige nummer in op Europart > https://www.europart.nl/
Link naar reactie
Koolborstel waren 25 mm, toch maar vervangen echter zonder verbetering. Storing blijft zich herhalen: wassen gaat goed tot in de spoelcyclus. Cameraatje er voor gezet en dat leverde het volgende op: 1e keer centrifugeren en spoelen gaat goed dan weer spoelen en vervolgens bij 2e keer centrifugeren vallen alle 3 symbolen van het display uit. Alleen de 20 min. resttijd blijft wel even staan om na 1 seconde op 0:01 min te springen en de symbolen (toerental, temp) komen weer terug, zonder aanduiding van was prog.(was mandje-symbool) Meteen daarna springt de tijd weer op 0:50 min, de begin tijd van het gekozen programma en gebeurt er verder niets meer. Wasgoed is nog kletsnat en onvoldoende uitgespoeld. Toch een probleem met de print???
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo Harry,Jammer dat ik niks meer aan tips van je gehoord heb, blijkbaar heb jij ook geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. Aangezien er verder geen vergelijkbare topics zijn over deze storing kan dit toch een bijdrage leveren aan anderen met een soortgelijke storing: Het probleem zat in de printplaat waarvan ik alle relais'getest heb en weer teruggeplaatst en daarna het volledige gedeelte rondom de 4 relais' opnieuw doorgesoldeerd heb. Ook alle connector aansluitingen op de print zijn opnieuw gesoldeerd evenals de aansluitingen van de programmakeuzeknop, de grote weerstand en de NTC. Ergens heeft een slecht contact gezeten zonder dat ik exact weet welke dat was... Is ook niet nodig want de machine doet het weer prima!!! en hoeft dus voor een slecht contactje niet vervangen te worden, wat maar al te vaak geadviseerd wordt door de reparatiediensten. Groeten en dank voor de ondersteuning want zonder Harry zijn we toch nergens??? GdK.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...