Ga naar inhoud

siemens wasmachine stopte eerst. daarna slaat stop door.


Aanbevolen berichten

ik heb een siemens wasmachine type wxl 1452nl/15. Gisteravond stopte hij ergens tijdens een wasbeurt. Ik heb hem leeg laten lopen en de pomp gecontrolleerd. Daar bleek een steentje in te zitten. Schoe[je van de pomp werkte nog prima. Daarna opnieuw een was aangezet en toen sprong de stop in de meterkast na een poosje eruit. Het programma startte wel gewoon op. Schakelaar in de meterkast weer omgezet en machine ging weer aan. pompen gaat goed, centrifugeren ook, en daarna spoelen werkt ook prima. Pompt hem prima weer leeg. Ik heb hem nu open gemaakt en het verwarmingselement eruit gehaald en die doorgemeten. Die lijkt goed te werken (26,8 ohm tussen de polen en geen meting tussen aarde en pool) en ook de thermostaat heb ik doorgemeten en die loopt keurig terug op de multimeter naar mate die verwarm. Er zit wel wat kalk op het element, maar niet dat ik ervan schrik. Ik zou denken dat het niet de motor is aangezien het centrifugeren wel lukt. Kan het alsnog het verwarmingselement zijn dat het doorslaan van de stop veroorzaakt? Wat zijn andere mogelijkheden?
Link naar reactie
Was blijkbaar toch niet het element. Na 2 wasjes die probleemloos verliepen, was er een wat ratelend geluid hoorbaar tijdens het centrifugeren. Daarna vloog de aardlek eruit. zou het dan toch een lager zijn? Denk dat ik maar een andere moet kopen. Was iig leerzaam om de machine te leren kennen.
Link naar reactie
Ik dacht slim te zijn en het nieuwe warmte-element er nog uit te halen. Blijkt bijna doormidden gesleten te zijn. De trommel zal dus scheef hangen. Op het oog zag ik dat niet, maar goed iig einde verhaal. Op naar een nieuwe gebruikte. Dank voor de support en ik ben nog wel benieuwd waardoor dit euvel vooroorzaakt is.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...