Ga naar inhoud

E20 MELDING


Aanbevolen berichten

Ik heb een Zanussi lindo300 wasmachine van bijna 5 jaar oud. Hij gaf aan het begin van de avond een E20 melding. Volgens Google pomp/afvoer verstopt, maak die schoon. Deze machine heeft geen filter ,hij staat vol met was en water ik heb dus geen idee hoe ik de pomp/afvoer moet reinigen ? Het lijkt alsof er aan de bovenkant iets van speling zit in de deur maar aan de onderkant zit hij potdicht. Hij zit niet op het kinderslot . Als ik heb nu op een programma zet dan geeft hij error Lichte paniek dus. Er zit was en water in en het is bijna kerst en een lockdown. Een monteur gaat waarschijnlijk niet eerder dan volgend jaar komen. Oja niet geheel onbelangrijk ik ben een vrouw alleen dus geen slimme man Heeft iemand de goude tip om de deur open te krijgen
Link naar reactie
Sorry dat ik het moet zeggen maar dit is een machine waarbij de fabrikant alle regels van "de klant moet zich in de basis kunnen redden" aan zijn laars heeft gelapt. Als gebruiker kun je bij deze machine formeel niet bij de afvoer pomp komen omdat de in de machine weg gewerkt is. Om hem open te krijgen zonder een al te grote smeerboel moet je de afvoer slang in een emmer of afwas teiltje hangen. Het water loopt dan hopelijk weg tot onder het nivo waarbij de deur weer open mag. Controleer dan het filter. Zit daar niets in dan moet je het achter paneel verwijderen. Je kunt dan bij de pomp komen. De motor hiervan heeft volgens mij een bajonet sluiting met minimaal 1 borg schroefje. Haal de motor er af en kijk wat de verstopping of blokkade veroorzaakt. Let op: er komt mogelijk nog een plons water uit als je de pomp motor los haalt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...