Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ken 2 modellen van de W733, beide met dubbel lampje. Al heeft Miele ook jubileum uitvoeringen gemaakt voor Expert en Amco met het zelfde type nummer maar een andere uitvoering. Fotos plaatsen gaat fout, ergens op internet zetten en de link hier op het forum plakken. Is dit een machine met een Aquastop unit bij de kraan? Dan betekend dit dat er een lekkage gedetecteerd is. Open het klepje bij de pomp eens. Zie de dan de vloer of een bodem plaat? Indien een bodemplaat: haal het zeepbakje er even weer uit, gooi hem leeg en zet heem weer terug. Kantel dan de machine iets naar voren, liefst een beetje op een punt. Als je nu water ziet lopen dat had je een lekkage op de bodemplaat en heb je grote kans dat hij het nu weer doet.
Link naar reactie
Harry, vwb de foto: "ergens op het internet zetten": ik zou niet weten hoe of wat/waar: kun je mij een mail adres van jou geven dan doe ik dat alsnog. Het is idd een machine met aquastop alleen die is kapot (was een eerder soortgelijk probleem vwb het lampje) en hangt er nu los aan te bengelen want ik heb een nieuwe slang zonder stop eraan gezet. Machine heeft geen bodemplaat voor zover ik weet maar ik zal dit nog nakijken. Ik zal van het weekend de machine een keer kantelen zoals je beschrijft en dan weer verder proberen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Harry, de machine heeft idd geen bodemplaat: slechts een strip onder het filter links onder. Ik heb gedaan wat je zei maar e.e.a. heeft niets uitgehaald. Weet jij trouwens of ik de draden van het oude waterslot gewoon door kan verbinden opdat ik deze slang daar weg kan laten/halen? Tot nog toe durfde ik dat niet te doen omdat ik niet weet of er al of niet iets tussen zou moeten zitten (weerstandje of zo). Snap jij trouwens waarom de machine bij 40 gr in storing valt maar bij 60 gr niet? Storing lijkt m.i. niet op en lekkage te berusten.
Link naar reactie
Je hebt een lastig probleem. Tussen het 40 en 60 graden deel zit geen verschil in het programma, alleen maar een temperatuur verschil. Mogelijk is er een probleem met de temperatuur sensor: geef de machine eens een beurt met een machine reiniger op de hoogste temperatuur. Aquaslot: bij de meeste Miele machines zit deze in serie met het inlaat ventiel voor de voorwas en die voor de hoofdwas. Zowel het Aquaslot als de beide inlaatventielen zijn dan geen 220V maar 110V. Dit staat op de spoel van het inlaat ventiel en de Aquaslot. Overbruggen van het Aquaslot is dan dus einde inlaat ventiel. Er tussen uit halen dan werkt de machine niet. Zitten laten dus. Een weerstandje is ook een oplossing, maar ik weet zo niet welke waarde. Meet de spoel van het inlaat ventiel en neem een weerstand die net iets groter is. LET OP: neem wel een (draadgewonden) veiligheidsweestand van ongeveer 10W anders loop je het risico op brand.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het aquastop ventiel staat in serie met het voorwas en hoofdwas ventiel. Als je hem er tussen uit haalt doet hij dus niets meer. En overbruggen dan blaas je de ventielen op omdat het 110V spoelen zijn. Meet de weerstand van het aquastop ventiel. Zet er dan een draad gewonden veiligheid weerstand tussen van die waarde en minimaal het wattage wat er op de stikker van het aquastop ventiel staat.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...