Ga naar inhoud

AEG Lavamat L66840 resetten


Aanbevolen berichten

Mijn AEG Lavamat L66840 stopte steeds halverwege het 60 graden programma. Na het lezen van dit forum d.m.v.'start/pauze' knop en 'extra kort' knop storingsmelding uitgelezen: E52. Daarop de koolborstels vervangen. Maar storingsmelding staat er nog steeds in. Ook de storing zelf vindt nog plaats, vooral bij volle 60 graden programma. Helpt het als ik de storingsmelding uit de machine haal door deze te resetten? En hoe doe ik dat? Ik heb deze info in dit forum en elders op internet nog niet kunnen vinden.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
De koolborstels waren schuin afgesleten, wel zo'n 45 graden. Of ze 15 mm. waren weet ik niet. Het lange Prod.No is 914524529|01. Is dat wat je bedoelt met PNC nummer? Het gekke is dat de machine de 60-was steeds anders doet; de ene keer staat er gewoon nog zeepwater in de machine, terwijl hij zegt dat hij klaar is. De andere keer lijkt hij het hele programma goed te doen, maar komt de was er nog behoorlijk heet uit. Ook duurt het programma veel langer dan ik gewend was.
Link naar reactie
Die 45 graden vorm klopt, zo horen ze ook te zijn. Daarom staan ze ook scheef op het anker gericht. Mogelijk valt de machine in storing omdat de waterhoogte meting niet klopt. Hij gaat dan ook niet afpompen en/of centrifugeren. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek daar het dunne slangetje voorzichtig van af, blaas slangetje goed door en zet hem dan weer terug. Laat de machine dan de heetste was draaien zonder wasgoed en was. Loopt hij nu netjes door? Zie je ook veel schuim op het water ontstaan?
Link naar reactie
Programma 95 graden aan gezet. Bij start staat de timer op 2.20 min. Pakt water, draait trommel, verhit het water. Alles lijkt normaal. Er staat inderdaad wel veel schuim op het water. Bij 50 min. Trommel blijkt stil te staan, water is wel heet. Dit duurt tot de timer op 40 min. staat. Maar dan draait de trommel plotseling heel kort. De timer springt op 2.20. Water is heet. Start/pauze knop knippert. Dit heeft de machine dus al vaker gedaan. Ik los dat dan op door de machine op 'Uit' te zetten en daarna op 'Kort spoelen' te zetten, zodat ik de was er daarna uit kan halen om op te hangen. Nu heb ik het opgelost door de machine op 'Uit' te zetten en daarna op 'Pompen'. Start 2 min. En na 2 min. ook klaar. Is nog wel heet.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...