Ga naar inhoud

Sleufje programmaknop versleten?


Aanbevolen berichten

De programmaknop van mijn wasmachine is lam. Ik dacht dat het staafje aan de programmaknop afgebroken was, maar het blijkt te liggen aan het sleufje waar het staafje in valt. In het sleufje zitten 3 uitsteekseltjes die afgesleten zijn, waardoor het staafje geen grip meer heeft. Ik heb gekeken of ik het kan vervangen, printplaat uit de module gehaald, maar krijg het onderdeel waar het sleufje in zit er niet af. Kan iemand me verder helpen? Het gaat om een Whirlpool 859230912010 / AWO 9566 Green
Link naar reactie
Iemand anders met kennis van zaken heeft het zojuist als volgt geformuleerd: [I]Op het asje van de knop zitten een platte kant en 3 nokjes die in die 3 sleufjes moeten vallen van de positieschakelaar die op de module gesoldeerd zit. Dit onderdeel is alleen los te maken met een soldeerbout want hij zit vast gesoldeerd op de print en helaas is deze niet los te verkrijgen. Ik moet een complete module aanschaffen of de schakelaar van een oude module af halen. [/I] Ik denk dat ik er zo achter ben dat ik het in ieder geval niet zelf kan repareren. Bedankt voor het meedenken! Hartelijke groet, Femke
Link naar reactie
Mogelijk kun je het binnenwerk van de https://www.aliexpress.com/item/32882071826.html gebruiken. Is een gok. Meer details in https://elektrotanya.com/whirlpool_washing_machine_domino_control_program_dial_pictures.pdf/download.html. Kies voor "ik ben geen robot" en volg de stappen totdat je kunt kiezen voor Download. Je kunt ook kijken of je de weg gesleten delen weer kunt herstellen door er een dun stukje plastik in te lijmen of de knop as volledig vast te lijmen of klemmen. Snap alleen niet hoe dit zo weg gesleten kan zijn, zit de selector soms vast? Alternatief is op internet zoeken naar een Domino module en hiervan de schakelaar over zetten.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...