Ga naar inhoud

Wasmachine doet niks


Aanbevolen berichten

Helaas toch niet opgelost. Machine draait enkele minuten en valt dan helemaal uit. Als je dan de aan/ uit knopt een paar sec ingedrukt houdt gaat de machine weer aan en gaat het wasprogramma weer verder. Na dat ca. 5x gedaan te hebben was er pas 30 minuten gewassen. Machine gaat steeds weer uit. Lijkt wel gewoon te wassen met water, draaien en pompen. Bij de ca. 5x keer weer opnieuw aanzetten ging de machine niet meer verder in het bestaande programma maar wilde weer opnieuw het hele programma starten (2.30 uur). En viel daarna ook weer na enkele minuten uit. Programma nog steeds niet afgerond. Achterop staat: 73771789000 S/n 210064099 Twmp3ecl1200 Ook geprobeerd om alleen leeg te pompen en die stopt ook na een paar minuten. Ik hoor graag van je. Het is de wasmachine van mijn moeder.
Link naar reactie
Aha, dat is een IWTE[B]5[/B]1251ECOEU en geen 1WTE[B]S[/B]1251 Verwijder het zij paneel aan de kant waar het netsnoer naar binnen gaat.. Volg het netsnoer naar binnen. Je kom dan op het netspannings filter. Komt er nog wel 230V uit als de machine is stil gevallen? Zo ja: Onder in de machine zit een elektronica module in een kunststof behuizing. Haal deze er uit en controleer hem op losse soldeer contacten en bol staande (of gescheurde) condensatoren. De condensatoren zijn de ronde busjes met een ingestanst kruisje. Bij twijfel een paar duidelijke fotos van de print maken (beide kanten) en deze ergens plaatsen waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
Dank voor je reactie.ik probeerde het netspanningsfilter te meten met de multimeter en creëerde kortsluiting daarin. Misschien raakte ik per ongeluk beide stekkers aan. Ik had de stekker naar de rest de electronica eraf dus geen andere schade gemaakt. Ik zal dus eerst een nieuwe moeten kopen.
Link naar reactie
Soldeer kwaliteit is echt matig... Foto 10, de TNY264. bekijk die eens met een vergrootglas. Zit daar niet een klein scheurtje of gaatje in? Dat is het onderdeel wat voor de voeding zorgt. Niet 100% zekere maar volgens mij is dit het https://www.europart.nl/wasmachine-onderdelen/indesit/elektronica/indesit-c00091633-condensator-c00091633-w83-w103-w104-w144x-wasmachine-02250010
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb de nieuwe netspanning (met condensator) module er opgezet en was hoopvol. Helaas niet opgelost, de machine valt nog steeds uit. De tijden zijn er wisselend een paar keer na enkele minuten en later draaide de machine 30 minuten zonder problemen en ook het centrifuge programma (16 min) draaide helemaal tot de laatste minuut :-( , toen stopte hij er toch nog mee. Ik heb toen gelijk gemeten en er staat netspanning op, ook na de condensator en ook op de stekker met 4 draden hebben twee van de vier draden die naar de printplaat gaan spanning. Zie laatste foto. Neem aan dat de andere 2 draden terug de machine ingaan voor de motor etc. https://1drv.ms/u/s!AuCc5B0dTlPJgfw6HUQ8cNqlBnWTkQ?e=3HBm3J Hoe nu verder?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste Harry, Vandaag de chip in de printplaat gesoldeerd en nu net getest. Helaas valt de machine nu nog sneller uit. Hij gaat aan als je de aan/ uit knop lang indrukt. Maar valt uit als je de start knop indrukt. Heb je een nog idee waar ik naar kan kijken? Anders zal ik deze printplaat naar het adres dat je opgaf opsturen. Groet Hans
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...