Ga naar inhoud

AEG 74800 E20 storing. Pomp bromt wel,


Aanbevolen berichten

Onze wasmachine 74800 heeft een E20 storing, Na uitlezen met indrukken spoelstop+voorwas is de code E21. Ik heb het volgende nu geprobeerd: - De machine stond vol water en heb het water leeg laten lopen. - filter was niet vies, maar heb het beetje wel schoongemaakt. - Ik heb de machine aangezet op spoelen en in het filter gekeken. De pomp bromt en het vaantje trilt, maar draait niet. Machine weer uitgezet. - Vervolgens heb ik met een schroevendraaier het vaantje rondgedraaid, en kon de motor gewoon ronddraaien. Niets heeft de motor geblokkeerd en ik voelde het magnetisme van de motor. - Ik heb nogmaals de machine aangezet op spoelen en in het filter gekeken. Het vaantje draait nu wel en met spoelen pompt ie het water wel weg. Mijn gevoel is dat de pomp soms geen kracht heeft om op te starten en op zijn positie blijft brommen. Maar als hij eenmaal draait, dan loopt ie gewoon en is alles okee. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? is de pomp stuk, of misschien de aansturing van de pomp? Alvast bedankt voor alle hulp! type 92 B BU GA 11 J PNC 914 003 260 00 s-no 54497612
Link naar reactie
De 1e wasbeurt heeft hij nu wel weer goed gedaan,goed nieuws op zich. Maar ik vraag me toch wel af wat er aan de hand is geweest. Misschien zat er iets in de pomp dat hem tegen hield, maar ik voelde niets toen ik hem met de schroevendraaier ronddraaide. Ik moet maar afwachten of het weer terugkomt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...