Ga naar inhoud

Bosch classixx 5 doet niets


Aanbevolen berichten

Er staan vele cijfers op de achterkant: E-nr WAA28261NL/29 FD9109 100209 IPX4 43 1090247924002092 Deur gaat wel open, maar cijfers zijn vervaagd. Gisteren, na schrijven mail, zag ik dat de deur los zat. Ik heb de torx schroeven weer cvast gedraaid. Helaas doet hij nog steeds niets. Was machine zit inderdaad nog vol met water, geen slangetje gezien, bij het losdraaien draaischijf filter, wel veel water!
Link naar reactie
Type nummer is WAA28261NL/29. Verwijder het bovenblad en volg het netsnoer naar binnen. Je komt dan bij het netspannings filter. Komt hier nog wel 230V uit? Controleer de deur vergrendeling op smeltplekken en gammele stekker verbinding. Hier kun je bij komen door tussen de kuip en het front door te gaan.
Link naar reactie
Ik heb de stroom laten meten. Tot aan de printplaat krijgt hij stroom (gemeten). De stekker van de deur lijkt in orde. Er zijn nergens brand of smeltplekken te zien. Gezocht naar een zekering, maar zit nergens. Mijn neef heeft de printplaat bekeken, maar met zijn beperkte kennis van wasmachines, heeft hij daar geen bijzonderheden aan kunnen vinden.
Link naar reactie
Ik heb de printplaten er uit laten halen. Volgens de mening is er een diode verbrand. Naast de blauwe knop. https://photos.app.goo.gl/YHNAt4mCRQeQrTpK6 Misschien een nieuwe er in laten plaatsen? Solderen? Ik ga proberen of er een nieuwe diode kan worden ingezet. Anders weet ik het ook niet. Laatste greep is om een nieuwe wasmachine te gaan kopen
Link naar reactie
Foto 1 en foto 2. Aan de andere kant van die print zitten volgens mij ook onderdelen. Ik zoek een IC met (meestal) 7 pootjes, 3 aan de ene kant en 4 aan de andere. Controleer deze met een vergrootglas op scheurtjes/gaatjes. Deze is bijna altijd overleden. Dan ook die veiligheids weerstand vervangen door 1 waarde hoger. (22 of 27 word 33, 33 word 47, 47 word 100 en 100 word 120) Zie voor meer uitleg over dit onderwerp https://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weerstand-vervangen Hier word dit in details uitlegt.
Link naar reactie
Printplaat is gerepareerd, volgens mij, conform de aanwijzingen. Hij doet het, althans in het display is weet zichtbaar wat hij moet gaan doen. En kan ik ook de dingen starten. Helaas kunnen we hem wel starten in programma, maar hij neemt geen water tot zich. Als ik hem op afpompen zet doet hij dat wel! Want dan heb ik hem kunstmatig, via het zeepbakje, water ingebracht. Wat nu.....weer?
Link naar reactie
Ik heb inderdaad al eerder water in het zeepbakje gegooid. De machine draait gewoon. En het water pompt hij er ook uit. Programma draait door tot het einde. Maar centrifugeert ook niet. Ik kan ook het water er uit laten pompen, apart programma. Ik geef het een beetje op. Ik ga wel een nieuwe kopen. Zonde van al de gedane moeite, van ons , maar ook van jou. Ik zit al vanaf 17 aug. zonder en ik moet weer nodig kunnen wassen. Bedankt voor al je moeite en geduld.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad al eerder water in het zeepbakje gegooid. De machine draait gewoon. En het water pompt hij er ook uit. Programma draait door tot het einde. Maar centrifugeert ook niet. Ik kan ook het water er uit laten pompen, apart programma. Ik geef het een beetje op. Ik ga wel een nieuwe kopen. Zonde van al de gedane moeite, van ons , maar ook van jou. Ik zit al vanaf 17 aug. zonder en ik moet weer nodig kunnen wassen. Bedankt voor al je moeite en geduld.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad al eerder water in het zeepbakje gegooid. De machine draait gewoon. En het water pompt hij er ook uit. Programma draait door tot het einde. Maar centrifugeert ook niet. Ik kan ook het water er uit laten pompen, apart programma. Ik geef het een beetje op. Ik ga wel een nieuwe kopen. Zonde van al de gedane moeite, van ons , maar ook van jou. Ik zit al vanaf 17 aug. zonder en ik moet weer nodig kunnen wassen. Bedankt voor al je moeite en geduld.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad al eerder water in het zeepbakje gegooid. De machine draait gewoon. En het water pompt hij er ook uit. Programma draait door tot het einde. Maar centrifugeert ook niet. Ik kan ook het water er uit laten pompen, apart programma. Ik geef het een beetje op. Ik ga wel een nieuwe kopen. Zonde van al de gedane moeite, van ons , maar ook van jou. Ik zit al vanaf 17 aug. zonder en ik moet weer nodig kunnen wassen. Bedankt voor al je moeite en geduld.
Link naar reactie
Geen water nemen en niet centrifugeren (ga er vanuit dat de trommel wel draait tijdens de rest van het programma) Nog 1 zaak simpel uit te voeren: Verwijder het bovenblad weer. Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek daar het dunne slangetje van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Wat doet hij nu? PS: dubbele meldingen is een probleem van de website, hangt zich soms op, word aan gewerkt door de site eigenaar.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...